Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Lidl ziet sterkste aandeelgroei in Frankrijk in oktober

VK: Diefstal neemt toe in Britse winkels naarmate de kosten van levensonderhoud stijgen
De felgele beveiligingsetiketten en producten in moeilijk te verbergen verpakkingen in de Britse supermarktschappen hebben een verhaal te vertellen: samen met de stijgende levenskosten neemt ook de diefstal toe. Het aantal gevallen van winkeldiefstal in het Verenigd Koninkrijk is in de 12 maanden tot juni met 18% gestegen doordat de hoogste inflatie in meer dan vier decennia de prijzen van artikelen variërend van brood tot pasta heeft opgedreven, waardoor het voor consumenten moeilijker is geworden zich de eerste levensbehoeften te veroorloven. 
De prijsinflatie bereikte vorige maand een record van 14,7%, waardoor de gemiddelde jaarlijkse boodschappenrekening met € 787 is gestegen. Meer dan een kwart van de Britse huishoudens zegt het financieel moeilijk te hebben, twee keer zoveel als vorig jaar, en de overgrote meerderheid zegt dat de hogere prijzen voor eten en drinken een grote zorg zijn. 
Bron: Gulf News  

Frankrijk: Lidl ziet sterkste aandeelgroei in oktober
Lidl heeft zijn marktaandeel in Frankrijk in oktober met 0,3 procentpunt vergroot tot 8,3%, zo blijkt uit nieuwe gegevens van Kantar, waarmee de discounter de best presterende supermarkt van de periode is. Uit de gegevens voor de P11-periode (3 tot 30 oktober) bleek dat Aldi ook een sterke maand had en zijn marktaandeel met 0,2 procentpunt uitbreidde tot 2,8%.
Elders steeg Groupement Les Mousquetaires, dat 16,7% van de Franse levensmiddelenmarkt in handen heeft, met 0,2 procentpunt. Andere retailers die een marginale stijging zagen, waren Groupement U, Carrefour en marktleider E.Leclerc, die elk hun marktaandeel met 0,1 procentpunt zagen stijgen tot respectievelijk 11,4%, 19,3% en 22%.
Het is niet de eerste keer dit jaar dat Lidl de best presterende retailer op de Franse markt is; in de zomer meldde de discounter ook een stijging van 0,3 procentpunt in de periode van 11 juli tot 7 augustus.
Bron: ESM Magazine 

België: Colruyt Group zet volledig in op emissievrij vervoer tegen 2035
Om zijn klimaatimpact verder te beperken, wil Colruyt Group tegen 2035 al zijn goederentransporten emissievrij maken. Zowel voor de eigen transporten van en naar de winkels als naar de distributiecentra via leveranciers wil de Belgische retailer volledig inzetten op zero emissie voertuigen. Het bedrijf zal dit bereiken door gebruik te maken van complementaire technologieën: zowel batterij-elektrische voertuigen als waterstof-elektrische voertuigen zullen nodig zijn om deze overgang te realiseren. Dankzij de interne expertise van Virya Energy en DATS 24, en de jarenlange ervaring in transport, heeft Colruyt Group er alle vertrouwen in dat deze ambitie zal worden waargemaakt. Bovendien bespreekt de retailgroep dit actief met het ecosysteem van (transport)partners en leveranciers waarmee ze nauw samenwerkt.
De ambitie om tegen 2035 te gaan voor zero emissie vervoer zal een belangrijke impact hebben op de directe en indirecte uitstoot van broeikasgassen door Colruyt Group. De retailgroep stoot momenteel 87.547 ton CO2-equivalent per jaar uit. In 2008 stelde de groep voor het eerst een CO2-balans op, die resulteerde in een reductieplan gericht op vier hotspots: koeling, verwarming, energie en mobiliteit. Dit reductieplan houdt rekening met levenscyclusanalyses om tot de meest milieuvriendelijke oplossing te komen voor elke specifieke toepassing. Sindsdien zijn de emissies zowel in absolute waarden als ten opzichte van de verkoop voor scope 1 en 2 (volgens het Greenhouse Gas Protocol) afgenomen. In de afgelopen vijf jaar (2017-2021) ging die zelfs met meer dan 25% omlaag in absolute waarden. Een trend die het concern maar al te graag voortzet.
Bron: Colruyt Group 

Publicatiedatum: