Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Charles Gassier, Phyte:

"Onze Phyte-saplijn is een leuke manier om groenten en fruit te consumeren"

Twee jaar geleden stapten Charles en Edouard Gassier met een nieuwe ambitie over naar Fruits&Compagnie, gevestigd in Caissargues, in het zuiden van Frankrijk. Hun doel was toen om aan dit familiebedrijf iets extra's toe te voegen in de vorm van een uitgebreider assortiment aan producten." Op dit moment biedt Fruits&Compagnie niet alleen vers fruit aan (40.000 ton appelen, peren, perziken en abrikozen per jaar van ongeveer 40 telers), maar ook een originele lijn sappen, aangeboden onder hun eigen merk: Phyte.


© Phyte

Sappen die in de groente- en fruitschappen worden geplaatst
Het bijzondere aan deze sappen ligt in het ontwikkelingsproces. "De sappen van de Phyte-lijn ondergaan geen enkele vorm van pasteurisatie. Ze bestaan uit niets anders dan vers geperst sap, vergelijkbaar met het sap dat thuis kan worden gemaakt. Aangezien de stukken fruit nooit zijn verhit, hebben de sappen een smaakkwaliteit die vergelijkbaar is met die van vers fruit. Dankzij deze bijzonderheid hoeven onze sappen geen plek te krijgen in de vruchtensappenschappen, maar kunnen we ze in de groenten- en fruitschappen van supermarkten plaatsen. Gelukkig maar, want we willen ons merk echt vestigen binnen de versafdeling, simpelweg omdat we vinden dat onze producten daar thuishoren. Het is nu aan ons om consumenten te informeren over het bijzondere aan onze sappen", vertelt Charles Gassier.

Een nieuwe manier om in te spelen op de consumententrends
Met de creatie van de Phyte-sappen wilden Charles en Edouard inspelen op de huidige consumententrends. "Consumenten zijn steeds meer geïnteresseerd in natuurlijke en praktische producten. Met Phyte willen we aan deze vraag voldoen en een leukere manier van het consumeren van groenten en fruit bieden. We wilden ook graag originele saprecepten creëren, zoals een combinatie van ananas, gember, kurkuma, kokoswater en appel. Voor degenen die de voorkeur geven aan meer groenten hebben we ook een combinatie gemaakt van biet, appel, wortel en citroen en binnenkort lanceren we iets nieuw op basis van appelen, aardbeien en bananen."


© Phyte

Phyte: op zoek naar partners in de retailsector
Phyte heeft sinds de oprichting twee jaar geleden een flinke dynamische groei doorgemaakt. "Als nieuw product gaat onze ontwikkeling hand in hand met de toename van het totaal aantal producten dat we aanbieden. We hebben bij sommige van onze retailklanten met de komst van de winter en de daling van de koopkracht een lichte afname van de consumptieaantallen vastgesteld. We kiezen echter voor een langetermijnaanpak. Daarom zijn we op zoek naar partners in de retailsector om de ontwikkeling van dit nieuwe product, waarin we heel erg geloven, te kunnen ondersteunen."

Voor meer informatie:
Charles Gassier
Phyte
Tel.: +33 466 38 44 00 
c.gassier@phyte.fr
phyte.fr

Publicatiedatum: