Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Een WK-beker in de kleuren van Lautrecs roze knoflook

Aan de vooravond van het WK Voetbal van 2022 heeft het Franse Alinéa Top Alliance flink uitgepakt in de vorm van een uniek plateau in de winkel van een van de klanten. Het doel was om het assortiment aan producten onder de kleuren van de Franse vlag in de kijker te zetten. "Bij het aankleden van onze plateaus proberen we het werk van onze Franse telers te benadrukken en het accent te leggen op de producten met officiële kwaliteitslabels (BGA/PDO/Label Rouge). In het kader van het WK-thema is de beker op het plateau door de knoflooktelers uit Lautrec, leden van de coöperatie, volledig gemaakt van roze knoflook uit Lautrec. Dit was meteen een goede gelegenheid om meer over hen te vertellen", zegt Key Account Sales Executive bij Alinéa Top Alliance Frédéric Delahaye.

Originaliteit 
Hoewel het plateau pas onlangs is aangekleed en in de winkel is neergezet, heeft het nu al de verwachte resultaten opgeleverd. "We hebben regelmatig een paar promotieacties per maand, zo veel mogelijk in samenhang met de seizoenen en de thema's van het moment. Het doel van de enscenering is eigenlijk altijd om de verkoop van onze producten in de AGF-schappen te stimuleren. Ook is het werken met een plateau een originele manier om voor onze grote retailklanten een betere omzet met AGF-producten te realiseren. De doeltreffendheid van het werken met een plateau wordt niet alleen afgemeten aan de originaliteit van de aankleding die is gebruikt om indruk te maken op onze klanten en consumenten, maar ook aan het aantal partijen producten dat met dit soort operaties is gemoeid. Over het plateau met het WK-thema hebben we vrijwel alleen maar positieve feedback gekregen van onze klanten, die blij zijn dat de AGF-afdeling op deze manier een keer extra aandacht krijgt. De stijging van de verkoopaantallen waarvan  – sinds we met onze promotieacties zijn gestart – al enkele jaren sprake is, is een duidelijk teken van het feit dat ook de consumenten tevreden zijn".

Frans seizoen korter dan normaal
Ook de kruidensector heeft dit seizoen niet kunnen ontsnappen aan de gevolgen van de droogte en de hittegolf in de zomer. "Net als alle andere telers binnen de AGF-sector zijn ook onze telers getroffen door de gevolgen van de extreme weersomstandigheden. Deze weersomstandigheden hebben namelijk geleid tot kleine maten producten en een zorgwekkende daling van de opbrengsten. Deze twee factoren betekenen bovendien dat het Franse seizoen veel korter zal zijn dan voorgaande jaren."

Overschakeling 
Vanuit consumenten is de vraag, ondanks de sombere context, voorlopig niet echt getroffen en/of afgenomen door een daling van de koopkracht. "Hoewel de consumptie binnen ons segment op peil blijft, zijn alle stijgingen waar we mee te maken hebben (ten aanzien van de energieprijzen, van plasticvrije verpakkingen, etc.) niet doorberekend aan onze klanten. We zullen de prijzen echter nu wel moeten aanpassen en dit zal helaas ten koste kan gaan van de consumptie in het algemeen of het soort producten dat zal worden geconsumeerd. Als gevolg hiervan zouden consumenten kunnen besluiten over te schakelen naar betaalbaardere producten."

Voor meer informatie:
Frédéric Delahaye
Alinéa Top Alliance
Tel.: +33 5 63 26 28 00
fdelahaye@topalliance.com

Publicatiedatum: