Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Gwenne-aardappel nu in Franse supermarkten

Sinds 2015 is Pomliberty verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het nieuwe aardappelras Gwenne, veredeld door Germicopa. De Gwenne-aardappel, die voornamelijk in de Hauts-de-France wordt geteeld, is een consumptieaardappel met een gedrag dat lijkt op dat van een vastkokende aardappel. De aardappel is ovaalvormig, middelgroot en heeft geel vruchtvlees dat wordt beschermd door een dunne schil. De Gwenne-aardappel blijft verder mooi heel tijdens koken en onderscheidt zich door een 'echte aardappelsmaak'.

De ambitie om de Gwenne een "echte marketingpositie" te geven
Bij de introductie van het ras besloten Germicopa en Pomliberty het merk Gwennie® te creëren om het ras te kunnen promoten. "Met het creëren van dit merk, ontstond de ambitie om de Gwenne een echte marketingpositie te geven. We zorgden ervoor dat alle specifieke kenmerken van het ras werden benadrukt: goede opbrengsten, eerlijke vergoedingen voor de telers, positionering buiten het segment, een fraai uiterlijk en een goede smaak...", vertelt marketing- en communicatieverantwoordelijke bij Pomliberty Sandrine Tual.

Een unieke verpakking
Het merk Gwennie® heeft het aardappelras geholpen bij het vinden van een marketingpositie en communicatiegebied, een plek bij de groothandel en bij een groot consumentensegment. Dit jaar komt de Gwennie-aardappel namelijk in de supermarkten te liggen in een unieke verpakking voor alle marktdeelnemers die ermee werken. "We wilden met behulp van een unieke verpakking een eenvoudige visuele identificatie in de schappen brengen." We hebben gekozen voor een zwart-wit geruite zak die doet denken aan onze keuken, met de vintage touch van Gwennie®. Voor de Pomliberty Gwenne toont de verpakking ook nog het Demain la Terre-label, samen met de volgende belofte: "door voor Gwenne te kiezen, kiest u voor een essentieel product voor dagelijks gebruik, met vertrouwen en zonder risico."


Sandrine Tual, Kelly Case et Bertrand Joyeux op de 2222-editie van de Fruit Attraction-beurs

Over Pomliberty
Tijdens het 2021/2022-seizoen heeft Pomiliberty ongeveer 32.000 ton aardappelen verpakt en vervoerd. Daarnaast zijn door meer dan twintig partnertelers nog eens 1000 hectare aardappelplanten aangeplant.

Voor meer informatie:
Sandrine Tual
Pomliberty
Tel.: +33 (0)3 22 88 31 39
sandrine.tual@pomliberty.fr

Publicatiedatum: