Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Afzet Zespri SunGold kiwi's de hoogte in

De vraag naar Zespri SunGold kiwi blijft stijgen. Volgens marktonderzoeksbureau IRI zag SunGold de afgelopen 12 weken (tot en met 30 oktober) de omzet j-o-j met 39% stijgen en het volume met 22%.

"In de afgelopen twee jaar is de verkoop van groenten en fruit met 13% gestegen. De pandemie heeft consumenten geholpen om hun bewustzijn over gezondere producten, waaronder groenten en fruit, te vergroten", zegt Dan Riley, algemeen directeur van Zespri Noord-Amerika. "We zien ook dat de consument op zoek is naar variatie en Zespri SunGold Kiwi biedt een nieuwe smaakvolle en gezonde eetervaring."

Het fruit uit Italië zou dit seizoen een goede kwaliteit moeten hebben.

Het bedrijf heeft ook inspanningen op marketinggebied gedaan om de groei van de SunGold Kiwi te ondersteunen. Riley zegt dat dit fruit vooral goed is als impulsaankoop, waardoor Zespri eraan blijft werken om het in de winkelmandjes te krijgen met een marketingcampagne via digitale media, influencers en andere activiteiten (evenementen, maaltijdpakketten, enz.). "Eenmaal in de winkel is het absoluut noodzakelijk dat de consument ons vindt. De grootste belemmeringen voor de verkoop is het gebrek aan bewustzijn en het feit dat de consument ons niet vindt in de winkel", zegt hij. "We zullen met retailers blijven werken aan het opzetten van opvallende displays en andere promotieprogramma's, aangezien we zien dat deze activiteiten de verkoop en herhalingsaankopen helpen stimuleren." 

"De pandemie heeft consumenten geholpen om hun bewustzijn over gezondere producten, waaronder groenten en fruit, te vergroten", zegt Dan Riley.

Focus op Italië
Om aan die groeiende vraag te kunnen voldoen, is een goed aanbod van fruit nodig. Zespri is momenteel bezig met het afbouwen van de aanvoer uit Nieuw-Zeeland en bereidt zich voor op de oogst in Italië. Die overgang vindt op hetzelfde moment als vorig jaar plaats. "We zullen samenwerken met onze partners om over te stappen op het Europese aanbod en de overgang zo naadloos mogelijk te maken. We moedigen retailers aan om met onze vertegenwoordigers samen te werken om ervoor te zorgen dat ze klaar zijn voor de overgang", zegt Riley. 

Zespri is momenteel bezig met het afbouwen van de aanvoer uit Nieuw-Zeeland en bereidt zich voor op de oogst in Italië.

Het fruit uit Italië zou dit seizoen een goede kwaliteit moeten hebben. "Italië had een warme zomer, dus de Brix-niveaus zullen goed zijn", zegt hij, eraan toevoegend dat Zespri dit jaar ook groene kiwi's uit Griekenland heeft. "We verwachten dezelfde superieure eetervaring en herhalingsaankopen van onze Europese kiwi’s als van het Nieuw-Zeelandse fruit." 

Voor meer informatie:
Jill Netzel
Zespri
Tel: +1 818 718 8084 (VS)
jnetzel@gowithfusion.com  
www.zespri.com

Publicatiedatum: