Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Sea-Intelligence

Snelle toename van lege overtochten op de Stille Oceaan

Sea-Intelligence heeft met haar Blank Sailings Tracker bekeken hoe de carriers reageerden (in termen van lege afvaarten) op de ineenstorting van de vraag, vooral van de import naar Noord-Amerika en Europa.

Figuur 1 toont een momentopname van de extra aangekondigde (of onaangekondigde, door Sea-Intelligence vastgelegde) lege afvaarten voor de periode week 42-52 in de afgelopen 2 weken. Eenvoudiger gezegd, ze keken naar de lege afvaarten voor week 42-52 vanaf week 42 en vanaf week 44 (de laatste week op het moment van schrijven).

"Wat we hier zien is dat het aantal lege afvaarten drastisch is toegenomen op de Stille Oceaan, maar niet zozeer op Azië-Europa. Er zijn 34 extra lege afvaarten op Azië-Noord-Amerika Westkust en 16 op Azië-Noord-Amerika Oostkust. Voor de eerste categorie hebben de maatschappijen 7-11 extra lege afvaarten aangekondigd in op 5 na alle weken van de geanalyseerde periode. In de weken 51 en 52 hebben de maatschappijen echter geen lege afvaarten gepland voor de westkust van Azië-Noord-Amerika, wat wijst op de besluiteloosheid van de maatschappijen over de aanpak van de potentiële drukte vóór Chinees Nieuwjaar. Het lijkt meer op een afwachtende houding ten aanzien van de seizoensgebonden vraagpiek.

"Voor Azië-Europa zien we echter geen vergelijkbare trend, met Azië-Noord-Europa met slechts 6 extra lege afvaarten en Azië-Middellandse Zee met 4 extra lege afvaarten."

Voor meer informatie:
www.sea-intelligence.com

Publicatiedatum: