Asda genereert meer omzet in laatste kwartaal

Italië: Supercentro investeert meer dan € 23 mln in verkoopnetwerk
De regionale Italiaanse retailer Grupo Supercentro is van plan meer dan € 23 mln te investeren in zijn netwerk als onderdeel van zijn driejarig strategisch plan. Volgens lokale media wil de groep investeren in de restyling en uitbreiding van het verkoopnetwerk, de uitbreiding en efficiëntieverbetering van zijn distributiecentra en de inauguratie van een nieuw hoofdkantoor met een focus op energieduurzaamheid.
Bron: esmmagazine.com 

Brits Asda keert terug naar omzetgroei dankzij aantrekkelijk geprijsd assortiment
De Britse supermarktgroep Asda is in het laatste kwartaal teruggekeerd naar een groei van de onderliggende verkopen, mede dankzij de populariteit van het nieuwe voordelige assortiment onder consumenten die krap bij kas zitten. De groep, de derde grootste Britse supermarkt na marktleider Tesco en Sainsbury's, zei dat de vergelijkbare omzet, exclusief brandstof, in de drie maanden tot 30 september, het fiscale derde kwartaal, met 4,7% is gestegen, na een daling van 1,9% in het tweede kwartaal. Het resultaat was de sterkste kwartaalprestatie sinds het eerste kwartaal van 2021. De totale inkomsten, exclusief brandstof, bedroegen € 5,9 mld voor de periode.
Bron: reuters.com 

VK: Tesco spoort shoppers aan om 'de balans op te maken voor het winkelen' nu uit nieuw onderzoek blijkt dat 9 op de 10 shoppers niet altijd weten wat er in hun keuken staat
Top voedselverspilling in huis, volgens onderzoek van Tesco: Groenten en fruit 1. bananen; 2. sla; 3. aardappelen; 4. tomaten; 5. wortelen; 6. sinaasappelen/satsuma's; 7. appelen; 8. aardbeien; 9. druiven; 10. paprika's.
Bron: tescoplc.com 

Boxy, een Franse startup die vrachtcontainers verandert in 24/7 winkels
In het Verenigd Koninkrijk heeft iedereen te kampen met de kosten van levensonderhoud, maar de meesten kunnen tenminste gemakkelijk naar een supermarkt gaan. Veel Parijse voorsteden worden daarentegen ernstig onderbezet door supermarktketens, die meestal buiten de stad gevestigd zijn. Boxy is een innovatieve startup met een interessante oplossing. Dit Franse bedrijf transformeert vrachtcontainers in volledig geautomatiseerde, 24/7 supermarkten in voorsteden in heel Frankrijk. Het doel is om handige, lokale winkelervaringen te bieden in gebieden met zeer beperkte winkelmogelijkheden. Boxy deed onlangs een beroep op creatief bureau Koto om hen te helpen bij hun rebranding.
Bron: creativeboom.com 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw ad-blocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw Adblocker.