Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Zijn influencers de manier om witlof weer populair te maken onder jongeren?

De zorgen over de consumptie van witlof lijken groter en groter te worden. Vooral ouderen vinden de groente lekker, jongeren moeten er weinig van hebben, zo schrijft BN De Stem. Zij kiezen voor andere groenten die beter passen bij de wereldkeuken die veel verder gaat dan aardappelen, groenten en vlees. 

Martine Reijngoudt van kwekerij Reijnpack zoekt de oplossing, bij BN De Stem, in promotie. "Met een werkgroep zijn we daarmee bezig, we staan op het punt om een marketingbureau in te schakelen." Gedacht wordt aan influencers en witlof via kookboeken en koopprogramma’s onder de aandacht te brengen.


Rechts Martine Lisseveld-Reijngoudt en haar man Wiljan Lisseveld 

Omroep Zeeland ging bij de kwekerij in Sint Philipsland langs. Volgens Martine zijn er ook genoeg simpele recepten waar witlof in zit. "Je kan witlof rauw eten, verwerken in een soepje of wokken. Er zijn ontzettend veel mogelijkheden. We zien ook dat groentepakketten een enorme vlucht nemen dus misschien moeten wij als sector daarop inspelen. Wellicht kunnen we witlof panklaar aanbieden of in van die pakketten verwerken. Naar mijn idee zijn er genoeg uitdagingen die we kunnen nemen", zegt ze tegen Omroep Zeeland. 

Publicatiedatum: