Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Organisator London & Amsterdam Produce Show overleden

Produce Business magazine is diep bedroefd te moeten melden dat Jim Prevor plotseling is overleden aan een hartstilstand na te zijn getroffen door een hartaanval en een beroerte. Slechts 61 jaar op deze aarde was Prevor een kracht van grenzeloze energie en enthousiasme voor de AGF-sector, waarin hij werd geboren en een rijke erfenis meebracht. Hij laat zijn vrouw Debbie, zonen William en Matthew, en liefhebbende familie en vrienden achter.

De komende New York Produce Show and Conference gaat door zoals gepland in Manhattan van 29 november tot 2 december, met een speciaal eerbetoon aan Prevor's bijdragen aan de AGF-sector.

Oprichter van Produce Business magazine in 1985, slechts een paar jaar na zijn opleiding aan de Cornell University, zag hij de noodzaak in van een publicatie om de kopende segmenten van de groenten- en fruitsector te informeren en op te voeden. Als nationaal debatkampioen, politicoloog en veteraan van de vierde generatie in de groenten- en fruitsector, heeft Prevor zijn sporen verdiend als journalist die een scherp verstand en een analytische geest toepaste op de dagelijkse gang van zaken in de inkoopsector.

Zijn column "Fruits of Thought" leverde hem meer dan 100 prijzen op in de bedrijfsjournalistiek, waaronder de Timothy White Award for Editorial Integrity, die zijn indrukwekkende aanwezigheid en leiderschap tijdens de Grote Spinaziecrisis van 2006 erkende. Zijn PerishablePundit.com website werd het platform waarnaar gezocht werd door nieuwsbronnen buiten de sector, en Prevor werd gevraagd om te verschijnen op nationale televisienieuwszenders, als keynote en als spreker op evenementen in de sector en in bestuurskamers over de hele wereld.

Zijn woorden over de AGF-sector verschenen in The New York Times, Wall Street Journal en Weekly Standard, om er maar een paar te noemen.
Zijn ondernemingsgeest zette zich voort met andere op kopers gerichte publicaties in de versbranche - Deli Business, Cheese Connoisseur, Floral Business en PerishableNews.com - en in 2010 lanceerde hij de New York Produce Show and Conference als het eerste terugkerende evenement voor de AGF-branche in het centrum van de internationale handel van Amerika. Samen met het partnerschap van de Eastern Produce Council is het evenement nu de grootste vaste beurs voor AGF-producten in Noord-Amerika.

Prevor nam het succes van de New York Produce Show en gebruikte zijn uitgebreide internationale netwerk van vrienden uit de sector om de London Produce Show en de Amsterdam Produce Show op te zetten. Onlangs nog verzamelde hij een internationaal publiek van druivenkwekers, telers, groothandelaren en retailers op de Global Grape Summit.

"Het personeel van Produce Business, Phoenix Media Network en de wereldwijde bederfelijke levensmiddelenindustrie, zal een enorme leegte voelen in zijn afwezigheid," zei Ken Whitacre, executive vice president en uitgever. "Jim was larger-than-life en als zodanig zal zijn geest voor altijd bij ons zijn. We zullen zijn nalatenschap eren door zijn passie en missie om 'verbeteringen in de sector te initiƫren' voort te zetten."

Als u uw gedachten, herinneringen en condoleances wilt delen, stuur dan een e-mail naar rememberingjim@producebusiness.com.

Publicatiedatum: