Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Betrouwbaarheid van vaarschema's gedaald in september

Sea-Intelligence heeft nummer 134 van het Global Liner Performance (GLP) rapport gepubliceerd, met cijfers over de betrouwbaarheid van de dienstregeling tot en met september 2022. Aangezien het rapport zelf vrij uitgebreid is en de betrouwbaarheid van de dienstregeling voor 34 verschillende handelsroutes en meer dan 60 vervoerders bestrijkt, worden in dit persbericht alleen de globale hoogtepunten uit het volledige rapport behandeld.

In september 2022 daalde de wereldwijde betrouwbaarheid van de vaarschema's met -0,7 procentpunten maand-op-maand en kwam uit op 45,5%. De gemiddelde vertraging voor te laat aangekomen schepen is sinds het begin van het jaar voortdurend gedaald. In september 2022 verbeterde de gemiddelde vertraging opnieuw en daalde met nog eens -0,10 dagen maand-op-maand tot 5,81 dagen. Dit is de tweede opeenvolgende maand dat de gemiddelde vertraging onder de 6 dagen daalt sinds april 2021.

Met een betrouwbaarheid van 53,2% was Maersk de meest betrouwbare vervoerder in september 2022, gevolgd door CMA CGM met 45,5%. Vier andere maatschappijen hadden een betrouwbaarheid van 40%-50%, terwijl de rest een betrouwbaarheid van 30%-40% had. Yang Ming had de laagste betrouwbaarheid van 35,1%. In september 2022 lagen de meeste maatschappijen opnieuw dicht bij elkaar, met het verschil tussen Yang Ming onderaan en CMA CGM op de tweede plaats, iets meer dan 10 procentpunten.

Slechts 5 van de 14 grootste maatschappijen lieten een verbetering op maand-op-maand-basis optekenen, terwijl alle 14 maatschappijen een verbetering op jaarbasis lieten optekenen, waarbij tien van die maatschappijen verbeteringen met dubbele cijfers lieten optekenen en twee maatschappijen verbeteringen van meer dan 20 procentpunten lieten optekenen.

Voor meer informatie:
ia@sea-intelligence.com
am@sea‑intelligence.com

Publicatiedatum: