Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fotoreportage IFPA's Global Produce & Floral Show

Afgelopen vrijdag en zaterdag hield de International Fresh Produce Association hun Global Produce & Floral Show in Orlando, Florida. Voor het eerst sinds 2019 kon de organisatie een persoonlijk evenement houden. Dit, in combinatie met het feit dat het de eerste beurs was sinds PMA en United Fresh vorig jaar fuseerden resulteerde in hoge verwachtingen van de AGF-sector. Zou dit het grootste en beste evenement ooit worden, vroeg iedereen zich vooraf af. Hoewel er nog geen officiële cijfers beschikbaar zijn, was het misschien niet de grootste beurs ooit, maar statistieken zeggen niet alles. Het succes van een evenement wordt door veel meer factoren bepaald. Wat vonden de AGF'ers van deze beurs?

"Het is zo leuk om terug te zijn," zei Michael DuPuis van Divine Flavor. Het bedrijf bracht zijn hele team naar het evenement. "Platforms als deze maken de geweldige dingen mogelijk die we hopen te zien in AGF. Het is ook de plaats waar echte gesprekken plaatsvinden," voegde hij eraan toe. Veel exposanten vertelden dat het misschien niet het grootste evenement in de geschiedenis was, maar dat de kwaliteit van de bezoekers die langs hun stand kwamen uitstekend was.

Klik hier om naar de fotoreportage te gaan.


Vanaf links boven met de klok mee: Ellips, Global Green Team, Mastronardi en Cool Control

Segmentatie van exposanten
De hoeveelheid bezoekers leek vrij gelijkmatig verdeeld over de twee dagen. Traditioneel is de eerste dag de drukste dag, maar ook op de tweede dag was het bezoekersaantal goed. Op de beursvloer leken de bezoekers echter niet gelijkmatig verdeeld, een beeld dat veel exposanten ook zo ervaarden. Het was erg druk in de sectie Produce, maar de segmenten Business Solutions en Technical waren gescheiden en zagen lang niet zo veel bezoekers als Produce en Floral. "We dachten dat het een groot succes zou worden waar we enthousiast over waren," zei Gretchen Lane van NatureSeal. "Hoewel we allemaal onder de AGF-sector vallen, werd Business Solutions in een aparte sectie gezet," voegde ze eraan toe. Op donderdagmiddag, een dag voordat de beurs begon, was de sectie Business Solutions twee uur lang open om hen een voorsprong te geven. Hoewel dit voor sommige exposanten nuttig was, zeiden anderen dat het niet goed bekend was en dat ze niet veel passanten zagen.

Innovaties
Welke trends en innovaties werden opgemerkt? De focus op duurzame verpakkingen en duurzame etikettering blijft en composteerbare verpakkingen voor thuisgebruik zijn daar een belangrijk onderdeel van met het oog op afvalvermindering. In de trend van afvalvermindering vinden steeds meer technologieën voor verlenging van de houdbaarheid hun weg naar de AGF-sector, met verschillende technologieën, maar allemaal gericht op het langer vers houden van producten. Om consumenten in staat te stellen producten op het juiste moment te eten, werd een niet destructieve rijpheidscontrole voor avocado's gelanceerd. Rijpheidscontroleurs waren al beschikbaar op het niveau van de teler, maar maken nu ook de overstap naar het niveau van de consument.

Op het gebied van productontwikkeling neemt het aandeel van biologisch nog steeds toe, evenals de focus op gemak. Snacks die makkelijk mee te nemen zijn naar school, werk of sport. Daarnaast heeft een aantal CEA-bedrijven nieuwe producten geïntroduceerd zoals saladekits, in de kas geteelde meloenen, en ook de innovatie in het segment van de indoor geteelde bessen neemt nog steeds toe. Met een explosieve toename van de vraag lijkt er ruimte te zijn om glastuinbouwrassen aan de categorie te blijven toevoegen.


Klik hier om naar de fotoreporage te gaan.

Volgend jaar wordt de beurs van 19-21 oktober gehouden in Anaheim, California.

Publicatiedatum: