Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Gerrie Groot van G. Kramer & Zonen:

"Met zuurkool in verspakketten boren we nieuwe doelgroep aan"

Tholen - Het uitleveren van de zuurkool verloopt volgens Gerrie Groot van zuurkoolfabriek G. Kramer & Zonen momenteel vlot. "We zien een verhoogde afzet bij onze klanten. Zuurkool is natuurlijk één van de goedkoopste groenten en dat is in deze tijden van inflatie toch wel een pre."

Bij G. Kramer en Zonen maken ze traditiegetrouw van begin augustus tot een paar dagen voor Kerst gemiddeld 200.000 kilo kool per dag. "Aan het begin van het seizoen zag het ernaar uit dat er door de droogte een tekort aan kool zou ontstaan. Veel telers sneden al kool die eigenlijk nog niet op gewicht was om te profiteren van de goede prijs en koelkosten te besparen. Wij hebben de kool dit jaar wat later ingemaakt om de kool toch goed uit te laten groeien", vertelt Gerrie. "We bedienen een brede waaier aan klanten, bestaande uit supermarkten, grossiers en maaltijdfabrikanten. We krijgen nu ook wel nieuwe aanvragen uit het buitenland, maar de eerste prioriteit is om onze vaste klanten goed te blijven bedienen", benadrukt de verkoper, die al 47 jaar bij Kramer werkt.


Gerrie (rechts) met zijn collega Bram Wagenaar

Toen een Nederlandse retailer vorig jaar startte met het toevoegen van zuurkool aan de verspakketten gaf dat de verkoop een flinke impuls. "Dat liep als een speer. Inmiddels zijn ook andere ketens ermee gestart. Het leuke is dat we hiermee en nieuwe klantengroep aanboren van jonge mensen die niet meer gewend zijn om zuurkool te stampen", vertelt Gerrie. "Bovendien bieden we met onze Organic Kraut-producten een extra range aan producten gericht op de jonge doelgroep, die wel bekend zijn met de gezondheidsaspecten van melkzuurbacteriën en deze producten als topping kunnen gebruiken bijvoorbeeld bij een broodje hamburger enz. We bieden deze aan in vier smaken: Ginger & Beetroot, Garlic & Basil, Chili & Onion en een Kimchi-variant: Veggie & Spice."

Voor meer informatie:
G. Kramer & Zonen
Voorburggracht 141
1722 GC Zuid-Scharwoude
+31 (0)226 31 24 26
Gerrie.Groot@gkz.nl 
www.gkz.nl