Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Recorddeelname Fruit Attraction

Fruit Attraction 2022 sloot haar 14e editie af op 6 oktober, en werd door de deelnemers als zeer positief omschreven. Gedurende de drie dagen bezochten in totaal 89.535 professionals uit 137 landen het evenement, dat groter dan ooit was.

De beurs, georganiseerd door IFEMA MADRID en FEPEX, met Andalusië als gastregio, kende een deelname van 1.740 exposanten uit 57 landen en meer dan 58.300 netto vierkante meter stands, verdeeld over 8 paviljoens van het expositiecentrum. Dit betekent een groei van 42% ten opzichte van de editie van 2021, en 4% ten opzichte van de pre-Covid-editie van 2019. Deze cijfers bevestigen de rol van Fruit Attraction als een belangrijk instrument voor de wereldwijde marketing van groenten en fruit, met de capaciteit om de wereldwijde export in de sector te bevorderen.

De internationale deelname is sterk gegroeid, met 35% van de oppervlakte en met exposanten uit 57 landen. De Europese aanwezigheid is opmerkelijk, met aanzienlijke deelname vanuit Italië, Frankrijk, Nederland, Portugal, België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk, naast een toegenomen deelname uit Noord- en Zuid-Amerika, uit landen als Ecuador, de Verenigde Staten, Chili en Colombia en uit Afrika.

Een van de aspecten die door de deelnemers het meest werd gewaardeerd, was de kwaliteit en het professionalisme van de internationale bezoekers uit 137 landen, die 40% van het totale aantal deelnemers vertegenwoordigden. Ook dit jaar kwam het grootste aantal bezoekers uit Europa, met name uit Italië, Frankrijk, Portugal, Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. De grootste stijging deed zich voor in Latijns-Amerika, waar groei werd opgetekend in landen als Peru, Chili, Brazilië, Colombia, Mexico, Ecuador, Argentinië en Costa Rica.

Fruit Attraction heeft de deelnemers ook een platform voor internationale promotie en expansie geboden met het "International Guest Programme", gefinancierd door de beurs, in samenwerking met het ministerie van Landbouw en ICEX. Dit programma heeft 669 grote inkopers, retailinkoopmanagers, importeurs en groothandelaren uit 65 landen naar Madrid gelokt. In dit verband springt ook het "Guest Importing Country Programme" eruit, dat dit jaar Canada, de Verenigde Arabische Emiraten, Saoedi-Arabië en Vietnam omvatte.

Fresh Produce, de tentoonstellingsruimte voor producenten en handelaren in groenten en fruit, was opnieuw het meest vertegenwoordigde segment met 72% van het aanbod. Deze editie van het evenement kende echter ook een opmerkelijke stijging van 57% op het gebied van Fresh Food Logistics, evenals in Smart Agro, met een stijging van ongeveer 99%.

Op het gebied van innovatie organiseerde Fruit Attraction een nieuwe editie van The Innovation Hub met de tentoonstelling van in totaal 46 producten en diensten. In dezelfde lijn werd de Innovation Hub Prize toegekend aan Surinver in de categorie Fresh Produce, Syngenta in de categorie AGF Industry en Granada La Palma in de categorie Sustainability and Commitment Actions. Iedere prijswinnaar ontving 2.000 euro.

Voor meer informatie:
www.ifema.es 

Publicatiedatum: