Een nieuwe marketingstrategie voor Franse witlofspecialist Perle du Nord

De Franse witlofspecialist Perle du Nord was dit jaar aanwezig op de Fruit Attraction-beurs in Madrid om de nieuwe visuele identiteit van het bedrijf te presenteren. "Om ervoor te zorgen dat ons aanbod bleef voldoen aan de verwachtingen en de vraag van de marktdeelnemers hebben we vier jaar geleden onze marketingstrategie opnieuw geëvalueerd ", vertelt marketingmanager bij Perle du Nord Caroline Basset.

57% van de Fransen is bekend met het merk Perle du Nord
Om aan de verwachtingen en de vraag te kunnen blijven voldoen, heeft Perle du Nord zich gebaseerd op de resultaten van een reeks kwalitatieve en kwantitatieve onderzoeken en op de gegevens van panels van Kantar en Iri. Perle du Nord ging het veld in om dicht bij de consumenten te kunnen komen, de bekendheid van het merk te kunnen evalueren en de sterke en zwakke punten van het bedrijf vast te kunnen stellen. "Uit de onderzoeken en de gegevens bleek dat een product van ons merk werd gezien als een garantie voor kwaliteit. 57% van de Fransen is bekend met het merk Perle du Nord. We realiseerden ons echter ook dat er een kloof bestond tussen wat de consumenten waarnamen en wat we met ons merk wilden uitdragen."4 selectiecriteria: versheid, aantal, maat en herkomst
Dankzij de resultaten van de onderzoeken en de gegevens hebben we ook de aankoopcriteria van consumenten kunnen prioriteren. "Het eerste en meteen belangrijkste selectiecriterium is en blijft de versheid. Consumenten kopen hun producten vooral met hun ogen en om ervoor te zorgen dat onze producten goed zichtbaar zijn, hebben we gewerkt aan een verpakking die transparantie bevordert, met de uitdaging om ons witlof te beschermen tegen het licht dat het groen kleurt. Daarom werd als tweede criterium het aantal stukken witlof per zak bepaald. Dit maakt het voor consumenten gemakkelijker om een gerecht te plannen en bijvoorbeeld één stuk witlof als genoeg voor één portie te tellen.

Het derde selectiecriterium is de maat. Steeds meer Fransen hechten belang aan de maat van een stuk witlof. We kwamen erachter dat het aantal en de maat voor consumenten wél selectiecriteria waren, maar de consumptiewijze niet meer. Daarom beperkt bij onze nieuwe verpakking de maat van een stuk witlof zich niet altijd meer tot de hoeveelheid van één portie. Het vierde en laatste selectiecriterium is de herkomst. Een nieuwe visuele identiteit en eersteklas producten
Perle du Nord heeft de visuele identiteit, het logo en de verpakking aangepast aan de nieuwste onderzoeksresultaten en gegevens. "We hebben het merk weer in het midden van de verpakking geplaatst en het aantal stukken witlof en het gewicht duidelijk op de verpakking vermeld. We hebben ook een soort handtekening op de verpakking geprint: die van alle witloftelers uit Haute-de-France. De teeltmethode die bij het telen van de witlof is gebruikt is voor consumenten ook een belangrijk selectiecriterium. Daarom hebben we drie feiten benadrukt die voor ons opvallend zijn: het feit dat we een coöperatie zijn, het feit dat onze stukken witlof, zelfs voor klanten uit de industrie, altijd met de hand worden geoogst, geschild en verpakt en het feit dat het telen ervan de werkgelegenheid in de agrarische sector bevordert. In onze sector werken veel lokale arbeidskrachten. Perle du Nord is een belangrijke economische speler en de wetenschap dat wij werkgelegenheid bieden in diverse teeltgebieden is informatie waar consumenten gevoelig voor zijn."

Voor meer informatie:
Caroline Basset
Perle du Nord
Tel.: +33 (0)3 61 33 40 02
c.basset@perledunord.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw ad-blocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw Adblocker.