Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Chiquita-stickers kleuren roze voor campagne borstkankerbewustzijn

Ter ere van de National Breast Cancer Awareness Month in oktober geeft Chiquita zijn blauwe stickers een roze make-over die past bij de Pink Ribbon; een internationaal symbool voor borstkankerbewustzijn. Voor het zesde achtereenvolgende jaar, in samenwerking met de American Cancer Society (ACS), zullen Chiquita's limited edition roze stickers wereldwijd 200 miljoen bananen sieren.

In het besef dat de blauwe sticker van het merk een platform geeft aan Chiquita's vrouwelijke ambassadeur Miss Chiquita, is deze op het roze lint geïnspireerde stickerserie bedoeld om een boodschap van steun te sturen naar degenen die getroffen zijn door borstkanker.

Met de stickerserie laat het merk zien hoe kleine veranderingen, zo eenvoudig als gezondheidsvoorlichting en bewustwording, vrouwen kunnen inspireren tot een holistisch gezonde levensstijl door met een arts te praten over testen en screening.

"We zijn er trots op onze steun te betuigen aan de bewustwording van borstkanker die vrouwen en hun gezinnen over de hele wereld treft," zegt Jamie Postell van Chiquita Noord-Amerika. "Empowerment van vrouwen is een fundamenteel onderdeel van ons initiatief en daarom voelen we ons sterk bij de samenwerking met de American Cancer Society. Dit partnerschap geeft ons de mogelijkheid om preventie en behandeling verder te bevorderen en tegelijkertijd waardevolle steun te bieden aan iedereen die door borstkanker wordt getroffen."

In de afgelopen jaren hebben miljoenen mensen hun geplande gezondheidsonderzoeken gemist vanwege Covid-19 voorzorgsmaatregelen. Gezondheidsdeskundigen zijn bezorgd dat het niet nakomen van deze medische afspraken fatale gevolgen kan hebben, waardoor mensen een veel groter risico lopen op ernstige gezondheidsproblemen als gevolg van het missen van vroegtijdige opsporing.

Het bedrijf erkent de alarmerende situatie en heeft de krachten gebundeld met belangrijke wereldwijde gezondheidsorganisaties, waaronder The American Cancer Society, om vrouwen te wijzen op het belang van jaarlijkse borstonderzoeken en vroegtijdige opsporing, naast een gezonde levensstijl en eetgewoonten. Bovendien zal Chiquita op 22 oktober deelnemen aan de Making Strides of Miami-Dade 5k Walk van de American Cancer Society, waarbij voedzame bananen worden verstrekt om alle deelnemers te voeden.

Als onderdeel van deze jaarlijkse ronde heeft het bedrijf samen met de American Cancer Society zes recepten gecreëerd, waaronder volkoren spelt Chiquita bananenbrood, roze Chiquita bananen rode bessen shake, veganistische Chiquita Pink ribbon poké bowl, havervlokken met noten, zaden en Chiquita bananen en Chiquita bananen bosbessen ontbijt muffins.

Voor meer informatie:
Chiquita
www.chiquita.com   

Publicatiedatum: