Al meer dan 25 jaar kwaliteit nummer 1

Uit de oude doos: Louis Bollaerts, Brussel

Al meer dan een kwart eeuw heeft de Brusselse groothandel Bollaerts in de fruitbranche een gevestigde reputatie. Hoewel de zaak op dit gebied doorlopend een rijkgeschakeerd assortiment te bieden heeft, blijven in de omzet vooral appelen en peren van Belgische bodem de boventoon voeren. De afzet van producten vindt hoofdzakelijk in België zelf plaats.

Louis Bollaerts (50) nam 26 jaar geleden met zijn echtgenote Frieda het bedrijf van zijn schoonouders over. Sedertdien nam de groothandel met hard werken en een gezond zakelijk inzicht een steeds grotere omvang aan. Dertien jaar geleden vestigde Bollaerts zich op de Brusselse vroegmarkt, waar hij een opvallend ruime standplaats inneemt. Hij zegt: "Over de uitbreiding van ons cliënteel mogen we niet klagen. Het gaat echter niet vanzelf, want de concurrentie in deze bedrijfstak is erg zwaar. Je redt het alleen als je met volle inzet dag en nacht paraat bent om de best mogelijke kwaliteit en service te bieden."

Al het fruit wordt onder eigen merk verkocht

De heren Bollaerts senior en junior tonen trots hun kwaliteitsfruit

Vier jaar geleden kwam zoon Herman (23) in de zaak. Alle producten worden onder de naam Bollaerts aan de man gebracht. In deze weken zijn het vooral Spaanse sinaasappelen, clementines en mandarijnen waarmee de firma aan de weg timmert. "De kwaliteit van deze import is zeker beter dan vorig jaar. Dat geldt speciaal voor de clementines die wij aanbieden", zegt Herman Bollaerts. In het algemeen de gang van zaken in de fruithandel overziende, signaleert Louis Bollaerts een gestage vermindering van het aantal erkende en ervaren specialisten in deze branche.

"Het valt te betreuren dat steeds meer lieden zich met deze handel bezighouden, waarvan bij voorbaat vaststaat dat zij zich niet kunnen handhaven omdat ze nu eenmaal de hoognodige opleiding en vakkennis missen. Fruit mag geen stuntartikel zijn. Gelukkig zijn er nog steeds meer dan genoeg mensen die voor hun geld alleen de beste kwaliteit verlangen. Die zijn dan ook genegen er wat meer voor te betalen", aldus Louis Bollaerts.

Bron: Primeur 09 - Jaargang 03 - 18 november 1988


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw ad-blocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw Adblocker.