"De markt doet het goed. Dat begon inderdaad tijdens de coronacrisis, maar de markt heeft dat goed vastgehouden. We zien in de omzetcijfers een klein dipje, eind vorig jaar toen het koud was. De weersomstandigheden zijn voor de markt natuurlijk belangrijk. Maar we zien dat het marktbezoek nu weer opleeft en ze stijgen de afgelopen weken zelfs meer dan de supermarkt en de speciaalzaken", aldus Norman Buysse van onderzoeksbureau GfK tegenover Omroep Gelderland.
GfK
Gerelateerde artikelen → Zie meer
-
Training voor telers en voedselverwerkers voor het professionaliseren van de korte keten
-
Na 25 jaar stopt Dennis de Aardappelman door streng milieubeleid
-
Kleine speler Corazon opent winkel met uitsluitend gezond voedsel
-
Nieuwe locatie en zelfserviceconcept voor Smaak Fruit- en Groentespecialist Haaksbergen
-
Nieuwe CAO voor bruto uurlonen AGF Detailhandel: +3% indexatie
-
Lokale kracht tegen de online giganten: zo kunnen verswinkels en korte keten wél mee
-
Eerste Vlaamse combo-automaat verenigt lokale handelaren
-
Rotterdamse marktkooplui zien marges verder dalen
-
Innovatieve boerderijautomaat verbetert de korte keten
-
Landmarkt gaat seminars Vershal Boontjes volgen binnen vernieuwde samenwerking met Postuma AGF