Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Meer dan 900 hectare in Spanje

Murcia leidt de teelt en export van Bimi in Europa

Murcia leidt de export van Bimi® in de Europese Unie en is ook een van de belangrijkste leveranciers van het Verenigd Koninkrijk. In de consumptie van deze groente, het neefje van de broccoli, leidt Spanje de dans, gevolgd door Nederland en Portugal.

Momenteel zijn er in Spanje zes licentiehouders. Voor de binnenlandse consumptie telen ze de groente op ongeveer 70 en voor de export op 850 hectare. Daarvan is 80% bestemd voor de Britse markt en de overige 20% voor de rest van Europa. "We verwachten nog in alle Europese landen te blijven groeien met lokale teelt tijdens de zomer in Midden- en Noord-Europa en met producties voor de export en de lokale markt in Spanje, Portugal en Italië", vertelt Alberto Alapont, Food Chain Manager voor Bimi Zuid-Europa.

Een van de toegevoegde waarden van Bimi is dat het voor de teler een duurzaam gewas is. Het is een teelt die veel arbeid vereist, zowel in de groeiperiode als bij de oogst en verpakking. Het helpt de lokale economieën vooruit door zowel inkomsten te genereren voor teler en oogstmedewerkers – de stengels moeten elk afzonderlijk met de hand worden gesneden – en in de pakstations. "Bimi wordt overwegend geteeld en geoogst op aanvraag. Dat draagt bij aan een stabiele prijs en dus inkomenszekerheid voor de teler. De prijs is correct voor alle schakels in de keten, inclusief de consument, die een product van uitstekende kwaliteit ontvangt", voegt Alapont toe.

Bimi vind je in het koelschap van de meeste supermarkten. Het is een product waar steeds meer vraag naar is bij de Europese consument, die op zoek is naar smaakvolle, voedzame en gemakkelijk te koken groenten. "We hebben gemerkt dat de Bimi-consument loyaal is en dat steeds meer mensen het in het winkelmandje leggen. Waar het vroeger vooral een product was voor de fijnproever, bereikt het nu een steeds breder publiek in Spanje. Bimi spreekt aan met z’n unieke smaak tussen broccoli en asperge, de eenvoudige bediening in de keuken en natuurlijk de voedingswaarde", besluit Alapont.

Voor meer informatie:
Bimi
info@bimi.es
www.bimi.es
www.sakataiberica.com

Publicatiedatum: