Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Dino helpt meloenen aan de man te brengen

Nu deze maand de import van Dino-meloenen in de VS piekt, heeft teler-verlader Agricola Famosa de hulp van een goede vriend ingeschakeld om nog meer meloenen aan de man te brengen. 

Dino is de mascotte van de gelijknamige zoete meloen, die zich onderscheidt door zijn witte schil met groene stippen en eigendom is van Agricola Famosa. De meloen wordt uit Brazilië geïmporteerd. "We beleven dit jaar een zeer sterk seizoen met Dino. Hij heeft de verkoop aangejaagd," vertelt Fred Tavares, international businessmanager bij Agricola. "De klanten worden vrolijk van onze Dino-mascotte en wanneer hij in de winkel rondloopt, stijgt de verkoop met ruim 300%."

Dino is volledig volgeboekt tot het einde van het seizoen. Hij was aanwezig in winkels tijdens proeverijen van meloenen afkomstig van programma's in Florida en Texas en binnenkort kan men hem tegenkomen in supermarkten in Pennsylvania. 

De import van Dino-meloenen begon half oktober vorig jaar en zal nog tot maart duren. "Vanaf de tweede week van maart neemt de afzet af," vervolgt Tavares. "Deze tijd van het jaar is het gunstigst voor de verkoop van Dino-meloenen, omdat we geen importheffingen hoeven te betalen in de VS, waardoor de prijzen aantrekkelijk zijn."

Publicatiedatum: