Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Albert Heijn introduceert eigen app tegen voedselverspilling

Albert Heijn introduceert 'Overblijvers', een app waarmee klanten tasjes kunnen kopen met producten waarvan de houdbaarheidsdatum bijna is verstreken. Met de app wil de supermarktketen de strijd aangaan met voedselverspilling.

In plaats van onverkochte producten weg te gooien, worden deze verkocht in een vooraf samengesteld tasje voor een extra voordelig prijs. Het gaat hierbij om producten die diezelfde dag of de dag erna over datum gaan. 

'Overblijvers' is vooralsnog een pilot met een beperkt aantal deelnemende winkels, maar de supermarktketen hoopt binnenkort uit te breiden naar meerdere winkels.

De nieuwe app vertoont grote overeenkomsten met 'Too Good To Go', de van oorsprong Deense start-up die voedselverspilling tegengaat door restaurants en winkels te helpen hun overtollige voedsel te verkopen in plaats van weg te gooien.

Bron: Albert Heijn

Publicatiedatum: