Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Delphine de Baudreuil, Pomme Jazz:

"We hebben elkaar allemaal nodig"

“We hebben elkaar allemaal nodig”, dat is het thema dat de Jazzcommissie heeft gekozen voor het communicatieplan 2022. “Het idee is om te laten zien dat telers, consumenten, managers, imkers en natuurlijk biodiversiteit van essentieel belang zijn voor het telen van een Jazz-appel”, legt Delphine de Baudreuil, Product Manager bij Jazz France, uit.

De rassencommissie heeft al een jaar niet meer beknibbeld op het aantal uitgevoerde acties om te kunnen investeren in onder andere de telers, de biodiversiteit en het vergroten van de naamsbekendheid van de appel. “Het is voor ons heel belangrijk om regelmatig te communiceren over de acties die we ondernemen en om onze verplichtingen na te komen.”

“We hebben ook een survivalcursus georganiseerd, onder leiding van Denis Tribaudeau, vergezeld van Laurent Maistret, een avonturier van het televisieprogramma Koh Lanta, onze telers en drie consumenten. Het doel hiervan was om de hulpbronnen in het bos te ontdekken en kennis te maken met de planten en dieren rond onze boomgaarden.”

Zeven acties gepland voor seizoen 2021/2022
“We hebben een relatief breed regionaal en nationaal televisiemediaplan geïmplementeerd, met 830 commercials die gedurende drie strategische periodes voor de Jazz-appel zullen worden uitgezonden op zenders als BFM en France 3. Tegelijkertijd wilden we zeven keer per jaar op een leuke manier met consumenten in contact komen en hen bewust maken van diersoorten die zeer nuttig zijn in onze boomgaarden.”

“We zijn in oktober/november begonnen met “la récolte des héros” waarbij korte video's live werden uitgezonden op onze sociale netwerken om consumenten te laten zien hoe het oogsten in onze boomgaarden precies in zijn werk gaat. Daarnaast hebben we in het kader van 'Saint Catherine’s Day', de dag van de heilige Catharina, gevierd op 25 november, “Charles l’écureuil” (“Charles de eekhoorn”) geïntroduceerd. In januari/februari zullen we de egel onder de aandacht brengen via onze actie “Léon dort encore” (“Leon blijft maar slapen”).

In maart/april gaan we ons focussen op de vos en leggen we uit waarom zo'n dier nuttig is in de boomgaarden met de actie “Les petits de Max le renard prennent l'air” (“De kleintjes van Max de vos gaan een luchtje scheppen”).

Tijdens al deze acties die zowel online en in winkels worden georganiseerd, kunnen consumenten verschillende prijzen winnen rond het thema natuur. Denk dan aan bomen om te planten, schuilplaatsen voor egels en vogels, etc.

“De seizoensafsluiting vindt plaats in juli, wanneer de Jazz-appel als een van de weinige lokaal geteelde, Franse rassen in de schappen zal liggen tussen alle niet-Franse rassen die op dat moment worden verkocht. Dit zal ook de perfecte gelegenheid zijn om Made in France en alle Franse telers en leveranciers die ons tijdens dit proces hebben ondersteund, in de schijnwerpers te zetten.”

Jazz France, partner van ONF en WWF France
Om nog een stap verder te gaan, wilde de commissie bovendien partner worden van het ONF via het fonds “Agir pour la Forêt”, dat zich vorig jaar toelegde op het herplanten van bomen in het staatsbos van Longuenée. Dit jaar steunt het fonds een educatief project rondom het creëren van  een ​​opvangcentrum voor vleermuizen in het staatsbos van Villecartier. "We zullen de consument bij deze actie betrekken door met behulp van stickers op onze appelzakken aan te geven dat een deel van hun aankoopbedrag bestemd is om dit partnerschap te kunnen financieren.”

Jazz France zet zich daarnaast in voor de MKB-club van WWF France, door sinds 2020 lid te zijn. "Het doel is om het werk en de acties van Jazz-appeltelers te delen met een netwerk en een groep die zich inzet voor de bescherming van het milieu.”

Voor meer informatie:
Delphine de Baudreuil
Jazz France
+33 (0)2 43 38 20 02
pommedecaractere@fruitenz.fr

Publicatiedatum: