Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
La Grande Bellezza Italiana

Italiaanse radicchio, clementines en kiwi’s erg gewild

La Grande Belleza Italiana komt met een nieuwe formule op de proppen om haar radicchio in het winkelschap te presenteren: een duurzame monomateriaalverpakking met een etiket dat de traceerbaarheid van het product garandeert. Deze raddichio is vlot herkenbaar tussen de duizenden andere op de markt. De bedrijven die aan La Grande Bellezza Italiana (LGBI) leveren zitten momenteel volop in de winterteelt. En ook al heeft samenwerking dikwijls heel wat voeten in de aarde, bij LGBI en haar leveranciers levert het heel mooie resultaten op waarbij elk teeltbedrijf zijn graantje kan meepikken. Van onderlinge strijd is er geen sprake binnen het netwerk van bedrijven dat dit grote Italiaanse merk heeft weten op te bouwen.

"Aan kwaliteitsgroenten en -fruit is er geen gebrek in Italië", vertellen ze bij LGBI, "maar niet iedereen is in staat om ze tot hun recht te laten komen in de juiste verpakking en om de consument informatie te bieden over wat precies het waardevolle is aan het product. Dankzij ons netwerk van bedrijven slagen wij hier wel in en worden we steeds meer een betrouwbare gesprekspartner voor de retail."

De afgelopen maanden zijn ook de bestellingen uit het buitenland toegenomen. "Kiwi is daar een mooi voorbeeld van. We zorgen voor een aantrekkelijke verpakking met sticker die de aandacht van de consument trekt zodat ook na een eerste aankoop er ongetwijfeld een tweede komt."

"De vraag is waarom de consument geneigd is het product een tweede keer te kopen. Is het dan alleen om de verpakking? Nee, natuurlijk, dat geldt voor de eerste keer, maar daarna is het de kwaliteit van het product dat zijn werk doet. Het product moet in de smaak vallen. We willen dat de consument thuiskomt, het fruit proeft en dan uitroept: "Hier wil ik meer van!" Dit is onze uitdaging, elke dag. Het lijkt simpel, maar dat is het uiteraard niet."

In de winter zijn clementines een zeer gewild artikel: "Met de juiste telers, een zorgvuldige selectie en een efficiënte logistieke keten slagen we erin om een product aan te bieden dat zich kan onderscheiden bij de retail of de groenteboer."

Voor meer informatie:
La Grande Bellezza Italiana
Rete di imprese
C.so Milano 36/A
Publicatiedatum: