De favoriete consumenten producten voor het jaar 2021-2022 zijn bekend. Opvallend is dat met name huismerkproducten van supermarktketens verkozen zijn, vaak ook van lokale herkomst als het om vers gaat. Winnaars in de AGF-categorieën zijn AH Japanse Teriyaki verspakket, Coop fruitbowl en de maaltijdsalade Jumbo Groene Salade Oosters. In bewerkt zijn dat Mama Macini Lasagne Bolognese en Onze Trots verse tomatensoep en Top! Van Coop Appel perensap.
Sinds 2014 is het mogelijk mee te doen aan de verkiezing 'Beste Product van het Jaar Nederland'. De verkiezing kan worden gezien als een wedstrijd tussen een aantal consumentproducten in een aantal categorieën. Het winnende product is door minimaal 150 consumenten beoordeeld met het hoogste cijfer ten opzichte van de overige/concurrent producten in deze categorie. Bij de meeste verkiezingen is geen sprake van representatief marktonderzoek, bij deze verkiezing ook niet. Het doel van de verkiezing is om consumentenproducten positieve media-aandacht te geven. De producten worden beoordeeld op verschillende criteria. De winnaars worden bekroond, omdat ze de hoogste score hebben behaald op de volgens de consument belangrijkste aspecten van een product.