Kijk naar mijn spruitjes! Aldi en hypnotiseur Paul McKenna introduceren 's werelds eerste hypnose om 's lands spruitjes te redden
"Het valt niet te ontkennen... ons land is verdeeld als het gaat om het nederige spruitje, dus dit jaar heeft Aldi samengewerkt met de gerenommeerde hypnotiseur Paul McKenna, om 's werelds 1e massale online hypnose te creëren om 's lands 15 mln spruitjeshaters om te zetten in spruitjesliefhebbers voor deze Kerst. De 10 minuten durende 'Save Our Sprouts'-trance, die beschikbaar is op het YouTube-kanaal van Aldi, zou ervoor kunnen zorgen dat op eerste Kerstdag 130 mln spruitjes uit de vuilnisbak worden gered en dat tijdens de feestdagen nog veel meer spruitjes van de kersttafel verdwijnen," aldus de verklaring van Aldi VK.
Bron: aldipresscentre.co.uk
Finland: Kesko ziet omzet in november met 12,4% stijgen
Retailer Kesko rapporteerde in november een groei van de groepsomzet met 12,4% j-o-j (11,6% op vergelijkbare basis) tot € 983 mln. De levensmiddelenafdeling van het bedrijf boekte vorige maand een omzet van € 505,5 mln, een stijging van 7,4% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De omzet van de K-foodwinkels steeg met 4,5%, terwijl de omzet van Kespro met 26,6% steeg. De omzet van K-Citymarket steeg ook in de handel in huishoudelijke en speciale goederen, voegde de retailer eraan toe.
Bron: esmmagazine.com
Frankrijk: La Belle Vie haalt € 25 mln op om een online supermarkt van de grond af op te bouwen
Startup La Belle Vie heeft aangekondigd dat het een Serie B ronde van € 25 mln heeft opgehaald onder leiding van Left Lane en Quadrille Capital, waarbij ook bestaande investeerder Capagro deelneemt. Het bedrijf exploiteert een online supermarkt in de regio Parijs.
Bron: techcrunch.com
Rusland: Lenta neemt online-retailer Utkonos over
Lenta IPJSC, een van de grootste multi-format retailketens in Rusland, kondigde een overeenkomst aan voor de overname van online-retailer Utkonos om een toonaangevend e-supermarktplatform te creëren dat alle belangrijke winkeltaken en marktsegmenten bestrijkt.
Bron: lentainvestor.com
Hypermarkten deden het in november beter dan de rest van de Franse supermarktsector
De hypermarktsector heeft het in november beter gedaan dan de rest van de Franse supermarktsector, zo blijkt uit de meest recente gegevens van Kantar. De sector is met 1,6 procentpunt gegroeid, ondanks een daling van de totale markt. Volgens de gegevens voor de P12-periode
(1 november tot en met 28 november) zijn de Franse boodschappenuitgaven met 6,2% gedaald ten opzichte van de overeenkomstige periode vorig jaar die door lockdowns werd gekenmerkt. Het bestedingsniveau blijft echter 2,4% hoger dan in 2019.
Bron: esmmagazine.com
Trigo voorziet 1e hybride kassaloze supermarkt van stroom voor Duitse discountgigant Netto
Trigo, een in Israël gevestigd computervisiebedrijf dat de retail ontwricht met moderne kassatechnologie, werkt samen met discount-supermarktgigant Netto Marken-Discount (ook bekend als Netto) aan een hybride kassavrije supermarkt in München, Duitsland.
Bron: businesswire.com
EU-parlement steunt strenge nieuwe regels om Amerikaanse techreuzen aan banden te leggen
EU-wetgevers hebben gestemd voor strengere ontwerpregels om de Amerikaanse techreuzen aan banden te leggen, onder meer door de werkingssfeer uit te breiden tot hun retailactiviteiten en tot hun zakelijke gebruikers buiten Europa, als onderdeel van hun gemeenschappelijk standpunt in komende besprekingen met EU-landen. De Digital Markets Act (DMA), onthuld door EU-antitrustchef Margrethe Vestager, bevat een lijst van do's en don'ts voor Amerikaanse techgiganten die zijn aangewezen als online poortwachters, met boetes tot 10% van de wereldwijde omzet voor overtredingen, een wereldwijde primeur. Het voorstel van Vestager is gericht tegen Amazon, Apple, Alphabet-eenheid Google en Facebook, maar het Europees Parlement wil het uitbreiden tot reiswebsite booking.com, het Chinese Alibaba en onlineretailer Zalando.
Bron: reuters.com