Tijdens de digitale Algemene Ledenvergadering van GroentenFruit Huis presenteerde algemeen directeur Janine Luten de nieuwe mission statement: de Gids naar een gezonde generatie.
Volledige mission statement: de Gids naar een gezonde generatie
"De nieuwe missie sluit niet alleen aan bij GroentenFruit Huis en haar leden, maar ook bij de rol die onze sector wil pakken. Iedereen weet dat groenten en fruit gezond zijn, maar hoe gaan we een gedragsverandering bewerkstelligen, zodat consumenten ook daadwerkelijk meer groenten en fruit gaan eten? We willen een beweging in gang zetten naar een gezonde generatie", aldus Janine. Tijdens de vorige algemene ledenvergadering werden al de vijf ambities voor de komende tien jaar geformuleerd: Gezondheid, Duurzaamheid, Sociaal, Voedselveiligheid en Markt & Economie. Om inhoud te geven aan de missie zijn de strategische doelen geprioriteerd en vertaald naar het jaarplan voor 2022.
Storytelling
"Om het verhaal van de sector te vertellen gaan we de kracht van storytelling gebruiken. GroentenFruit Huis mist een aansprekende corporate story die leden, ketenpartners en stakeholders verbindt en de waardering voor de sector versterkt. Hiermee gaan we komend jaar aan de slag." De corporate story wordt een overkoepelende verhaal over de toegevoegde waarde en ambities van de groente- en fruitsector en vergroot de zichtbaarheid van de sector.
Bron: GroenteFruit Huis