Deense gemiddelde online bestedingen hoogste in Europa

Slovenië: Mercator ziet verbeterde prestaties in eerste 9 maanden van 2021
Mercator Group heeft aangekondigd dat het al zijn belangrijkste bedrijfsdoelstellingen heeft gehaald en dat het betere prestaties heeft neergezet op jaarbasis tijdens de eerste 9 maanden van 2021. De operationele winst bedroeg € 57,6 mln, de nettowinst voor de periode bedroeg € 12,6 mln, terwijl de genormaliseerde EBITDA steeg met 10,8% jaar-op-jaar, tot € 139,3 mln.
Bron: esmmagazine.com 

Britse miljardairsbroers Issa fuseren mogelijk Asda en EG Group
De Britse miljardair broers Issa overwegen de Britse retailer Asda Group te laten fuseren met de EG Group, hun internationale keten van tankstations en buurtwinkels, zeggen bronnen die op de hoogte zijn van de zaak. De Issa's bestuderen een reeks strategische alternatieven voor de EG Group, die ze samen met de overnamefirma TDR Capital bezitten, meldden de bronnen, die vroegen niet te worden geïdentificeerd omdat de informatie privé is. Een fusie met Asda zou het gecombineerde bedrijf kunnen waarderen op ongeveer € 31 mld inclusief schulden.
Bron: bnnbloomberg.ca 

Lidl GB CEO Christian Härtnagel gepromoveerd
De CEO van de discount supermarkt Lidl GB, Christian Härtnagel, is gepromoveerd tot de functie van CEO van Lidl Duitsland, de grootste van de Lidl bedrijven, heeft de groep aangekondigd. Lidl GB zei dat plaatsvervangend CEO Ryan McDonnell (44 jaar) Härtnagel (39 jaar) volgend jaar zal opvolgen als Lidl GB CEO.
Bron: esmmagazine.com 

Sainsbury-miljardair zet € 299 mln in op private-equityfondsen
De investeringsmaatschappij van een van 's werelds grootste retailfortuinen verhoogt haar private equity-beleggingen na een stap terug van de publieke markten. David Sainsbury, wiens overgrootvader supermarktketen J Sainsbury Plc oprichtte, is van plan om maar liefst € 299 mln in private equity-fondsen te steken via zijn familiekantoor, Innotech Advisers, volgens een registratie in het Verenigd Koninkrijk.
Bron: bnnbloomberg.ca 

Frankrijk vraagt zoekmachines en app stores om Wish te verwijderen
Verschillende Franse ministers hebben een gezamenlijke verklaring uitgegeven waarin ze aankondigen dat ze de belangrijkste zoekmachines en mobiele app stores die in Frankrijk actief zijn hebben gevraagd om de website en mobiele app van Wish helemaal te verbergen. Wish is een populair e-commerceplatform dat vooral verwijst naar producten van in China gevestigde handelaren. Het houdt geen voorraad aan, omdat producten rechtstreeks van handelaren naar klanten worden verzonden.
Bron: techcrunch.com 

Duitse retail heeft het zwaar bij start van cruciaal Kerstseizoen
Een toename van het aantal gevallen van het coronavirus in Duitsland heeft geleid tot een teleurstellende start van het Kerstseizoen voor retailers in de grootste economie van Europa, aldus de brancheorganisatie. Uit een enquête van de retailorganisatie HDE bleek dat slechts 20% van de 350 ondervraagde bedrijven tevreden was met de Kerstverkoop tot dusver. November en december zijn normaal gesproken de sterkste maanden van het jaar voor retailers.
Bron: reuters.com 

VK: Morrisons krijgt kritiek nadat onthuld is dat werknemers in buurtwinkels minimumloon verdienen ondanks dat supermarktpersoneel minstens € 11,79/uur krijgt
Morrisons heeft kritiek gekregen toen bleek dat een partner die zijn merk gebruikt, zijn personeel het minimumloon betaalt, ondanks de veel gepubliceerde garantie van de supermarkt dat alle werknemers ten minste € 11,79/uur verdienen. De in Bradford gevestigde keten oogstte alom lof nadat het de eerste Britse supermarkt werd die beloofde dat geen enkel personeelslid onder de drempel zou worden betaald aan het begin van het jaar.
Bron: dailymail.co.uk 

Deense gemiddelde online bestedingen hoogste in Europa
De sterkste e-commercemarkten in Europa zijn aan de top gebleven. Consumenten in Denemarken hebben het afgelopen jaar echter het meest online uitgegeven. Deze bevindingen zijn gepubliceerd in het nieuwste rapport van Direct Link.
Bron: ecommercenews.eu 

VK: Sainsbury’s introduceert contactloos winkelen zonder kassa met SmartShop Pick & Go
Sainsbury's introduceert een nieuwe in-store digitale innovatie met een contactloze, kassavrije manier van winkelen. Voortbouwend op het succes van SmartShop, dat vorig jaar met 173% groeide, maakt SmartShop Pick & Go gebruik van Amazon's Just Walk Out technologie. De technologie is in gebruik in Sainsbury's convenience store in Holborn Circus.
Bron: sainsburys.co.uk 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven