Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Verdere expansie voor machineleverancier Hepro

"De handel in schilmachines breidt zich internationaal snel uit"

"Onze orderportefeuille zit momenteel nagenoeg vol. Met een groeiend productassortiment bestaande uit asperge-, wortel- en ananasschilmachines en de bijbehorende randapparatuur, ontvangen wij momenteel veel nationale en internationale orders", meldt Christoph Wolter. "Ik denk dat de besproken verhoging van het minimumloon met +25 % voor veel verwerkers het doorslaggevende aankoopcriterium is. Met de verticale schilmachines is naschillen niet meer nodig. Er is ook aanzienlijk minder personeel nodig om de machine te bedienen."

Voor de bedrijfsleider van Hepro® is het erg belangrijk om een uitstekende service te garanderen, en daarmee een zorgeloze workflow voor alle klanten. "Dankzij onze vroege planning - al in het voorjaar van dit jaar - zal onze machineproductie op tijd klaar zijn. Tot het begin van het aspergeseizoen 2022 zullen wij nog een of twee bestellingen kunnen aannemen. We proberen altijd een stap voor te zijn op de markt en tot nu toe hebben we elke klant kunnen voorzien van een nieuwe machine."


Links: Hepro CEO Christoph Wolter - Rechts: De "pina-to-go familie" bestaande uit de ananasschilmachine en de ijsbox van Hepro.

Toekenning en samenwerking
Hepro was dan ook bijzonder verheugd de Innovation Award in ontvangst te mogen nemen. Hepro werd door het F.A.Z.-instituut bekroond met het certificaat "German's Innovation Leader" in de categorie "Levensmiddelen & de behandeling ervan, inclusief machines of apparaten, schillen van groenten of fruit in grote hoeveelheden".

"Deze onderscheiding maakt dat wij als middelgrote onderneming op de ingeslagen weg verder zullen gaan, voortdurend op zoek naar nieuwe ideeën," aldus Christoph Wolter. "De wensen en feedback van de klanten waren en blijven altijd onze motivatie. In de komende twee jaar staan ons nog baanbrekende innovaties in de groenten- en fruitsector te wachten."

Ook in Zwitserland is de vraag naar machines voor het schillen van asperges en ananassen in de afgelopen twee jaar sterk gestegen. Daarom heeft Hepro met haar Zwitserse partner Ultramatic een nieuw servicenetwerk in Zwitserland opgezet. Sinds de zomer van 2021 heeft de klant een contactpersoon direct ter plaatse in Zwitserland, voor zowel advies als service.

"Naast de nieuwe ondersteuningsmogelijkheid voor onze Zwitserse klanten hebben we de schilmachine-activiteiten de afgelopen drie jaar ook internationaal uitgebreid in Zuid-Europa (met een focus op Spanje) en Scandinavië." De eerste schilmachines zullen voor eind december vanuit Hepro naar Oost-Europa vertrekken.

Dienstverlening als handelsmerk
"Met het brede productassortiment is het altijd leuk om nieuwe markten te verkennen en in contact te komen met klanten over de hele wereld. Alleen al in 2021 hebben we met succes een groot  aantal ananasschilmachines in de Duitse levensmiddelenhandel geplaatst."

De topprioriteit van het familiebedrijf is altijd de bekende Hepro belofte van goede service. "Maximaal binnen 48 uur ter plaatse zijn is geen loze kreet, maar een belofte. Een machinestoring kan altijd voorkomen, hoe goed de machine ook is ontworpen. Daarom is het onze topprioriteit om onze klanten een onberispelijke service en een vlotte bevoorrading van reserveonderdelen te bieden - van Peru, via Zwitserland, helemaal tot in China," zegt Christoph Wolter.

Dankzij de nieuwe capaciteitsbenutting gedurende het hele jaar en een sterk servicenetwerk in heel Europa kan Hepro profiteren van de omvang van het bedrijf en voldoende capaciteit en mankracht inplannen voor service ter plaatse.

Voorbereiding op aspergeseizoen 2022
Team Hepro is klaar voor het aspergeseizoen 2022. Knelpunten in de materiaalvoorziening konden worden weggewerkt door vroegtijdig in te kopen: "Wij zijn er klaar voor! Deze week zijn we nog in Finland en daarna kijken we uit naar de persoonlijke contacten met onze aspergeklanten op de "expoSE" 2021 in Karlsruhe volgende week. Daar zullen wij ook een nieuwe ontwikkeling voor de aspergesector presenteren. In de toekomst zullen bijna alle telers dit nieuwe systeem gebruiken," aldus Wolter.

Voor meer informatie:
Mareen Protte
Hepro GmbH
+49 5242 57979-31
mprotte@hepro-gmbh.de  
www.hepro-gmbh.de  

Publicatiedatum: