Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Waitrose gaat aardappelmelk verkopen

Amazon nog steeds leider in Duitse e-commerce
In Duitsland wordt e-commerce meer en meer bepaald door marktplaatsen. Met name Amazon is de topspeler in de Duitse e-commerce. Haar omzet ligt minstens 3 keer hoger dan die van Otto, die de tweede grootste speler in het land is. De Duitse e-commerce is het afgelopen jaar exponentieel gegroeid tijdens de coronapandemie, net zoals de e-commercesector dat in de meeste Europese landen heeft gedaan. De top 1.000 online winkels en marktplaatsen bereiken in 2020 een omzet van € 70 mld, wat overeenkomt met een omzetgroei van meer dan 30%. Deze cijfers zijn vrijgegeven in een studie van EHI Retail Institute.
Bron: ecommercenews.eu 

Carrefour introduceert de European Food Transition Awards om deugdzame leveranciers te belonen
In navolging van zijn ambitie om de leider van de voedingstransitie voor iedereen te zijn, kondigt Carrefour de introductie aan van de European Food Transition Awards 1e editie. Deze wedstrijd beloont leveranciers die volgens de klanten het beste scoren op het vlak van maatschappelijk verantwoord ondernemen. De European Food Transition Awards zijn een online wedstrijd tussen de belangrijkste wereldwijde en lokale Carrefour-leveranciers binnen de 6 Europese landen van de groep: Frankrijk, België, Italië, Spanje, Roemenië en Polen. 
Bron: carrefour.com 

VK: In de wereld van Ocado is de opkomst van de machines niet meer te stoppen
Gebouwd door de Britse online-supermarktpionier Ocado, hebben de wasmachine-grote bots de aandacht getrokken van internationale retailers die vechten tegen een tekort aan werknemers en stijgende looneisen in een post-pandemische wereld. Het bedrijf heeft al deals gesloten om zijn technologie te leveren aan supermarktgroepen in 8 landen, waaronder de Verenigde Staten, Japan en Frankrijk. In de afgelopen 3 weken ontving het potentiële klanten uit nog eens 5 landen. De robots moeten de meeste handmatige magazijnwerkzaamheden gaan uitvoeren, waardoor er minder medewerkers nodig zijn bij de distributie van online-boodschappen.
Bron: finance.yahoo.com 

VK: Waitrose gaat aardappelmelk verkopen omdat vraag naar plantaardige opties groeit
Britten eten al aardappelen gekookt, gebakken, geroosterd en gepureerd, maar nu wordt de nederige knol gemolken en lijkt aardappelmelk  de next big thing te worden. Het product is getipt als een uitdager van de grote alt-milks die gemaakt worden van haver, amandelen en soja. Waitrose denkt dat consumenten deze melk binnenkort in hun winkelwagen plaatsen of aardappelmelk lattes bestellen in cafés.
Bron: theguardian.com 

VK: Snelle boodschappenbezorgapp Zapp hernieuwt animo voor sector om nieuwe financiering binnen te halen
Zapp, een app uit de nieuwe generatie snelle boodschappenapps die strijd voert om een deel van de inhoud van Britse portemonnees, is in gesprek over een nieuwe financieringsronde van minder dan 7 maanden nadat ze al € 86 mln binnenhaalde. Sky News heeft vernomen dat Zapp JP Morgan, de bankgigant van Wall Street, heeft ingehuurd om advies te geven over een volgende fondsenwerving, wat de snelheid onderstreept waarmee platforms voor voedingsbezorging geld van investeerders opslokken.
Bron: news.sky.com 

VK: Sainsbury's schrapt 5 jaar van doelstelling om in eigen bedrijf Net Zero te worden tegen 2035
Sainsbury's heeft haar engagement om de klimaatcrisis aan te pakken versterkt door haar doelstelling om in 2035 Net Zero te worden in haar eigen operaties te versnellen, 5 jaar eerder dan haar oorspronkelijke ambitie en afgestemd op de VN-doelstelling om de opwarming van de aarde te beperken tot 1,5°C.
Bron: about.sainsburys.co.uk 

Griekse Pop Market, een start-up die levensmiddelen uit een donkere winkel bezorgt, krijgt € 3 mln
Pop Market is een Griekse start-up die vorige week in Athene van start ging, bestellingen aanneemt via een app, beweert levertijden van 15 minuten te halen en een zorgvuldig samengestelde selectie van "duizenden" artikelen (waaronder verse groenten en fruit) aanbiedt. De startronde, die volgens Pop Market de grootste startronde in het land tot nu toe is, werd geleid door Global Founders Capital en 468 Capital.
Bron: techcrunch.com

Spar Albanië viert 5e verjaardag
Spar viert de 5e verjaardag van het merk in Albanië met een maand vol winkelpromoties. De Spar-landexploitant organiseerde in oktober een loterij, met prijzen waaronder een gloednieuwe sportauto en meer dan 150 fantastische aanbiedingen en ongelooflijke deals voor alle klanten.
Bron: spar-international.com 

Uber springt in Europa's markt voor snelle boodschappenbezorging met 15-minutendienst in Parijs
Uber heeft aangekondigd dat het een samenwerking met de Franse retailer Carrefour heeft uitgebreid om een 15-minuten bezorgservice voor boodschappen te debuteren in Parijs. De dienst, Carrefour Sprint, vertrouwt op zogenaamde dark stores, kleine opslagstations, die worden geëxploiteerd door de Franse start-up Cajoo.
Bron: cnbc.com 

Publicatiedatum: