Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Voor de 10e keer de beste in groente en fruit

Lidl onthult geheim achter het succes in AGF

Eind september werd Lidl voor de 10e maal door GfK uitgeroepen tot supermarkt met de beste AGF-afdeling. In een 360 graden reclamecampagne delen ze het geheim achter dit succes: "zo van het land in je hand", zonder tussenkomst van groothandels en veilingen.

Lidl hoogste aandeel in vers
Naast de nummer 1 positie in groente en fruit heeft Lidl ook het grootste marktaandeel in de totale verscategorie, die o.a. ook bestaat uit vers brood en vlees. De groente- en fruitbekroning is echter in supermarktland traditioneel de meest gewilde, simpelweg omdat deze productgroep dag in dag uit door consumenten wordt genuttigd. Maar ook omdat het nog niet zo makkelijk is hierin een sterke positie te verwerven. Lidl doet met een gloednieuwe campagne uit de doeken hoe zij jaar in jaar uit deze toppositie weet te prolongeren.

De campagne
Jorieke de Vries-Goosen, Head of Marketing Lidl: “Iedereen weet inmiddels dat Lidl de nummer 1 is in groente en fruit. Maar als je iemand vraagt waaróm dat zo is, blijft het antwoord vaak schuldig. Daarom doen we in deze campagne uit de doeken hoe het komt dat wij toch altijd weer die beker in ontvangst mogen nemen. Met onze manier van werken, kunnen we onze groente en fruit sneller, verser en dus goedkoper de winkels in krijgen. Daar ligt het succes achter onze formule.” De campagne start vanaf a.s. zondagavond en is te zien en horen op TV, radio, online, print en social kanalen. De commercial is ontwikkeld in samenwerking met Joe Public. 

10 jaar is geen toeval
Het is geen toeval dat Lidl al 10 jaar de beste is. Daar zit een complete strategie achter, een manier van werken die verankerd is in het hele bedrijf. Waar andere supermarkten hun groente en fruit van de veiling of de groothandel halen, heeft Lidl door heel Nederland intensieve samenwerkingen met boeren en telers. Lidl haalt alles dus rechtstreeks van de boerderij, zonder tussenkomst van derden. Vervolgens vinden er strenge, systematische controles plaats in hun distributiecentrum, vanwaar het direct daarna naar de winkels gaat. Het kan dus zomaar zijn dat iets wat gisteren geoogst is, vandaag al op het bord van de klant ligt. En dát kan niemand Lidl nadoen.

Bron: Lidl

Publicatiedatum: