Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nino Venezia, Dutch Graphic Group:

"Omzet groeit dit jaar niet, maar explodeert"

Tholen - De hele coronapandemie heeft de markt voor etiketten, steekkaarten en andere grafische uitingen in een stroomversnelling gebracht. "De omzet groeit niet, maar explodeert dit jaar. Vorig jaar hadden we al een topjaar, maar dit jaar ligt de omzet nog een stuk hoger", vertelt Nino Venezia, de pater familias van Dutch Graphic Group dat gevestigd is in een nieuw pand op Fresh Park Venlo.

"In 2020 zijn we al fors gegroeid, voornamelijk vanwege het feit dat we onze korte levertijden konden aanhouden. Bedrijven komen bij ons terecht omdat hun huidige leverancier levertijden van vier weken aanhoudt. In de AGF-sector is dat natuurlijk waanzin. Daarbij heeft de hele markt met forse prijsverhogingen te maken. Ook wij hebben een prijsverhoging doorgevoerd, maar proberen dat wel in alle redelijkheid en billijkheid te doen", aldus Nino.

"In maart dit jaar zag ik het tekort aan grondstoffen ontstaan en hebben we veel papier en verpakkingsmateriaal ingekocht. We bestelden altijd al een vrachtwagen tegelijk, maar nu bestelden we er twee tegelijk, om maar verzekerd te zijn van voldoende voorraad. Het hele pand zag zwart vanwege alle pallets met materiaal. Ook ik krijg niet alles wat ik bestel binnen, maar zodoende heb ik wel een buffer aan materiaal kunnen opbouwen", vertelt Nino.

Hij droeg drie jaar geleden de zaak over aan zijn zonen Enzo en Gino, maar is nog altijd op de achtergrond actief als initiator achter de grote projecten. "Maar ik hoef steeds minder te doen. Mijn zonen hebben echt mijn respect afgedwongen hoe ze de afgelopen jaren de boel gemanaged hebben. Ook in het weekend en 's avonds zijn ze paraat als het nodig is. Ze hebben echt laten zien dat ze er klaar voor zijn."


Links Nino en Gino, rechts Enzo Venezia

En dat is tegelijkertijd ook de kracht van het bedrijf, constateert Nino. "Wij hebben geen dure managers of verkopers in dienst. Klanten krijgen Enzo of Gino aan de lijn. We hebben geen overheadkosten en dat betaalt zich nu uit. Hierdoor beleven wij één van de beste jaren van de afgelopen twintig jaar. En let wel, ook wij zien onze marges slinken, maar we kunnen wel een enorm volume kwijt. Wel hebben we met spoed enkele nieuwe collega's in de drukkerij nodig."

"Het tekort aan thermo-materiaal en PP-kunststof is nijpend. Thermoboardrollen worden het volgende item waar grote tekorten gaan ontstaan. Voor het eerste kwartaal van 2022 voorzie ik ook nog geen stabilisatie in de toelevering en prijzen. We hebben in juli een nieuwe machine besteld, maar deze kan pas in februari geleverd worden. Daar heb je mee te dealen. We besteden nu al werk uit aan collega's. Ook in het aannemen van nieuwe klanten zijn we selectief. Onze eigen klanten die ons al jarenlang trouw zijn staan voor ons op nummer 1. En sommige van die klanten zijn in enkele jaren tijd qua grootte vervijfvoudigd. Wat er overblijft aan materiaal, verdelen we onder nieuwe klanten. Ook grote buitenlandse spelers weten ons inmiddels te vinden."

Voor meer informatie:
Dutch graphic group
Venrayseweg 130A
Industrieterrein Venlo 3851
+31 (0)77 399 96 40
info@dutchgraphicgroup.com      
www.dutchgraphicgroup.com   

Publicatiedatum: