

Concreet wil Roveg met dit merk het versimago versterken, de verkoop bevorderen, de consument activeren, de kennis van de supermarktmedewerker vergroten, exoten meer ruimte geven ten opzichte van de omzet én de derving omlaag brengen. Dat is volgens Eric ook hard nodig. "Op een pak hagelslag staat meer informatie dan op de hele AGF-afdeling van een supermarkt te vinden is."
Roveg heeft een opvallende houten display ontwikkeld van 40x60 centimeter om alle 16 Puro Gusto-exoten te presenteren. "Op de voorkant van de verpakking wordt de interesse van de consument gewekt en met behulp van de achterkant van de verpakking willen we de koopdrempel verlagen; hierop staat allerlei informatie over het product. Een QR-code en social media zorgen voor de beleving van het product thuis", zegt Eric. Niet alle zestien producten hoeven in het assortiment te worden opgenomen. Wanneer een bepaald product niet goed loopt, kan die bijvoorbeeld worden vervangen door een exoot die wel populair is. Van Arendonk: “Onze ervaring uit een test is dat Pitahaya en Citroengras het verbazingwekkend goed doen. Die moesten we zelfs extra leveren. Dat nemen we uiteraard mee bij het uitrollen van het concept. Daarnaast lopen avocado en mango altijd goed. Deze producten zijn ook al wat bekender bij de consument”.

Om de communicatie richting de markt en de consument te vergemakkelijken, heeft Roveg ook een aantal presentaties en proeverijen op basisscholen gehouden. Hier kwam veel nuttige informatie uit volgens Van Arendonk. “Zo riep iemand dat Kiwano egeltjesfruit lijkt en nu staat er Egeltjesfruit op de verpakking. En Pitahaya heet op de verpakking Drakenfruit. Kinderen denken simpel en hebben ons hiermee echt kunnen helpen in de communicatie!"
Voor meer informatie:
Roveg Fruit & Vegetables
Tel.: 0180-635772
www.roveg.nl
Standnummer Fruit Logistica: 1.2 A14