Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Sterkste autonome groei ooit voor Veiling Zaltbommel in eerste kwartaal

Veiling Zaltbommel heeft het eerste kwartaal van 2021 afgesloten met de sterkste autonome groei ooit. De productomzet steeg van 7,6 miljoen euro naar 12, 6 miljoen euro, dat betekent een groei van 65% ten opzichte van 2020. De groei is te zien in alle productgroepen waarbij aardbeien de uitschieters zijn.

In het eerste kwartaal van 2021 werden de markten nog hard geraakt door de geldende Covid-19-maatregelen wat resulteerde in een zeer onrustige markt. Veiling Zaltbommel heeft door hun spreiding van het klantenbestand geprofiteerd van deze uitdagende markt. Een markt waarin veel vraag naar een kwalitatief product was, wat tevens invloed had op de prijsstelling van de producten. Naast de rechtstreekse verkopen heeft ook de toegevoegde waarde van een goed functionerende veilingklok zich het eerste kwartaal wederom bewezen.

Omzetstijging van 65%
De aanwas van nieuwe telers was het eerste kwartaal bijzonder te noemen, nog nooit heeft de Veiling Zaltbommel z’n grote aanwas gehad. Hierdoor is het areaal en assortiment gegroeid naar ongekende hoogte. Dit samen met de groei van nieuwe kopers en commissionairs heeft gerealiseerd in een omzetstijging van 65% ten opzichte van vorig jaar voor Veiling Zaltbommel.

Het zachtfruit, en zeker de aardbei, heeft een enorme positieve vlucht genomen binnen onze verkoopstrategie. Zowel volume als prijs zaten goed in de lift en hebben een positieve bijdrage geleverd aan het resultaat. Zeker zo belangrijk zijn de groepen groenten en hardfruit mee gegroeid met Veiling Zaltbommel. Beide groepen laten een omzet stijging zien ten opzichte van vorig jaar, met respectievelijk een groei van 51% in groenten en 5% in hardfruit.

“Als Veiling Zaltbommel kijken wij kijken uit naar en bereiden ons voor samen met onze telers, klanten en partners voor de heropening van diverse markten na Covid-19. Wij voorzien daar mogelijkheden om door te kunnen groeien binnen diverse segmenten in de markt", aldus Erwin van den Oever, manager commercieel team.

“Met deze groei is de basis gelegd voor ons plan voor de aankomende jaren, waarin wij graag voor en met onze telers de meerwaarde van Veiling Zaltbommel creëren. We blijven bouwen aan meerjarige relaties met onze telers, kopers en partners binnen de markt. Ondertussen blijven we ons iedere dag inzetten om het beste product tegen de beste prijs te verkopen voor onze leden. We profileren ons als aantrekkelijke partner voor telers en klanten met een uitstekende dienstverlening die voorziet in de behoeften.”

Voor meer informatie:
Erwin van den Oever
Veiling Zaltbommel
+31 (0)418 579911
e.vandenoever@veiling-zaltbommel.nl  
www.veiling-zaltbommel.nl  

Publicatiedatum: