Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Jumbo wil exploitatie van 44 La Place restaurants overdragen aan horecaspecialist Vermaat

Jumbo Groep Holding en horeca-en cateringspecialist Vermaat Groep zijn voornemens een strategische samenwerking aan te gaan voor de exploitatie van 44 La Place restaurants. Door deze samenwerking kan Jumbo zich verder focussen op de uitbreidingsplannen van de gemaksformule La Place Express en de uitrol van La Place producten binnen Jumbo Supermarkten. Vermaat bouwt dankzij de beoogde strategische samenwerking verder aan haar sterke positie op de Nederlandse horecamarkt. Financiële details zijn niet bekendgemaakt. 

v.l.n.r. Willem Jan Strijbosch (directielid)¸ Rick Zeelen (CEO) en Herman de Boer (CFO) van Vermaat Groep. Douwe Snel (directeur Franchise & Real Estate), Colette Cloosterman-van Eerd (CCO) en Ton van Veen (CFO) van Jumbo.

Onder voorbehoud van een positief advies door de medezeggenschap van Jumbo en La Place en na goedkeuring door de Autoriteit Consument en Markt (ACM) zal de samenwerking per 1 april 2021 van start gaan. Jumbo blijft eigenaar van het La Place merk, zes eigen restaurants, vier stationslocaties en de (inter)nationale franchiserelaties. Vermaat neemt de medewerkers, de activa en exploitatie van de overige 44 La Place restaurants van Jumbo over. 

Colette Cloosterman-van Eerd, CCO van  Jumbo: “Met Vermaat als sterke samenwerkingspartner aan boord ziet de toekomst van La Place in Nederland er rooskleurig uit. In het uitzonderlijke jaar 2020, waarin we onze restaurants voor een groot deel gesloten moesten houden, hebben we op verschillende fronten gekeken naar verbeteringen en vernieuwingen waarmee we sterker uit de coronacrisis kunnen komen. Niet alleen zijn we gekomen met aanpassingen van ons restaurantconcept die beter aansluiten bij deze tijd. Ook hebben we mogelijke samenwerkingsverbanden onderzocht die de restaurants operationeel kunnen versterken. De voorgenomen strategische samenwerking met Vermaat beschouwen we als  een schot in de roos voor een gezonde en succesvolle toekomst.”

v.l.n.r. Ton van Veen (CFO), Colette Cloosterman-van Eerd (CCO) en Douwe Snel (directeur Franchise & Real Estate) van Jumbo. Willem Jan Strijbosch (directielid)¸ Herman de Boer (CFO) en Rick Zeelen (CEO) van Vermaat Groep.

Rick Zeelen, CEO Vermaat Groep: “De lange termijn strategie die we hebben ingezet, is om sterk te groeien in binnen en buitenland. De coronaperiode is niet gemakkelijk geweest voor Vermaat en onze medewerkers, maar we hebben dit lange termijn doel nooit uit het oog verloren. We zijn blijven door investeren in nieuwe concepten en nieuwe markten. Zo maken al een tijdje twee La Place restaurants (Designer Outlet Roosendaal & Eindhoven Airport) deel uit van het aanbod van Vermaat. De verbreding van de samenwerking met Jumbo en La Place is hierop een logisch vervolg dat perfect past in onze strategie.”

Publicatiedatum: