Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VK: Costcutter overgenomen door Bestway Wholesale

VK: Costcutter overgenomen door Bestway Wholesale 
De Britse buurtwinkelketen Costcutter is overgenomen door de groothandelaar Bestway Wholesale. In een verklaring heeft Bestway Wholesale bevestigd Costcutter Supermarkets Group (CSG) in handen te hebben gekregen van Bibby Line Group. De overname wacht nog op toestemming van de Britse mededingingsautoriteit. Naar verwachting zal de overname geheel zijn afgerond in het eerste kwartaal van 2021. Costcutter bestaat uit een netwerk van ongeveer 1.500 winkels. Hieronder bevinden zich winkels onder de merken Costcutter, Mace, Supershop, Kwiksave en Simply Fresh. Daarnaast omvat het netwerk 20 franchisewinkels onder het merk van Costcutter en 4 Co-op-franchises. 
Bron: conveniencestore.co.uk 

Ierland: Lidl creëert meer banen in Kildare
De Ierse tak van Lidl heeft 50 nieuwe vacatures geopend voor een nieuw distributiecentrum in Newbridge in het district Kildare. Momenteel zijn al zo'n 205 werknemers op deze locatie actief. Vanuit het distributiecentrum worden 168 Lidl-winkels ondersteund. Over het afgelopen jaar is de arbeidsmarkt van Ierland met 62,4% geslonken. Volgens regionaal directeur Niall Murray was het ook voor Lidl een moeilijk jaar en is hij blij dat 2021 wordt begonnen met een positieve impuls voor de economie van Kildare.
Bron: KildareN

Tesco-partner Trigo krijgt kapitaalinjectie van US$ 60 mln
Trigo, een Israëlische tech-startup en partner van Tesco, heeft een investering gekregen van US$ 60 mln (€ 49,3 mln). Het bedrijf is gespecialiseerd in kassavrije winkeltechnologie, waarmee Trigo een concurrent vormt voor Amazon.com. De financiering is afkomstig van een groep investeerders geleid door 83North. Andere geldschieters zijn Red Dot Capital Partners en Tesco zelf. Tesco werkt met Trigo aan het openen van zijn eerste kassavrije locatie. Het kapitaal gaat worden gebruikt voor onderzoek en ontwikkeling. Ook wil Trigo nieuwe markten in de wereld aanboren.
Bron: Bloomberg

SPAR breidt uit in noorden van Noorwegen
SPAR heeft in Noorwegen via de keten EUROSPAR zijn winkelnetwerk uitgebreid. Er is aan het einde van november een nieuwe EUROSPAR geopend in Tromsø in het noorden van Noorwegen. De winkel heeft een oppervlak van 1.072 vierkante meter met daarop onder andere een uitgebreide groente- en fruitsectie en een afdeling voor delicatessen. Ook heeft de locatie een afdeling voor food-to-go. Bij schappen wordt gebruik gemaakt van geavanceerde digitale labels. In het interieur zijn schermen verwerkt, die direct promoacties kunnen laten zien. Verder kunnen klanten in de nieuwe EUROSPAR gebruik maken van scanners om zelf producten in te scannen. De software achter dit systeem is volledig geïntegreerd met de digitale backend van SPAR in Noorwegen.
Bron: SPAR

VK: M & S introduceert nieuwe betaalmethode in winkels
Marks & Spencer is de eerste retailer die gebruik maakt van de nieuwe betaalmethode Pay With Me. Door middel van dit nieuwe systeem hoeven klanten tijdens de drukke kerstdagen niet meer in kassarijen te staan. Pay With Me is een app, die werkt als een soort digitale portemonnee. Klanten die de app gebruiken kunnen door een werknemer van M & S worden aangesproken om ter plekke voor de boodschappen te betalen, zodat de klant vervolgens sneller de winkel kan verlaten. De app is geïmplementeerd bij 200 vestigingen van M & S. Naast Pay With Me kunnen M & S-klanten betalen door middel van Apple Pay.
Bron: Express

VS: Walmart komt met nieuwe retourneerservice
Walmart heeft samen met FedEx een nieuwe dienstverlening geïntroduceerd, waarmee klanten aangeschafte producten weer in kunnen leveren. De retourneerservice is bestemd voor producten via online kanalen, eigen winkels of van derde partijen. De service heet Carrier Pickup by FedEx en is toegankelijk via de app en website van Walmart. Via de app of site kan een klant aangeven of het product op het huisadres moet worden afgehaald of dat het zelf door de klant bij een vestiging van FedEx wordt ingeleverd.
Bron: Reuters 

VS: Amazon sluit tijdelijk dc in New Jersey wegens virusuitbraak
Amazon.com heeft een van zijn logistieke centra in New Jersey uit voorzorgsmaatregelen gesloten tot 26 december. De reden is een plotselinge stijging van het aantal besmettingen met COVID-19 onder werknemers. "Via ons eigen testprogramma merkten we een toename in het aantal asymptomatische positieve gevallen bij onze PNE5-faciliteit in het noorden van New Jersey. We hebben daarom uit voorzorg besloten de locatie tot 26 december te sluiten,” aldus een Amazon-woordvoerder. Het bedrijf verwacht niet dat de sluiting van het distributiecentrum invloed zal hebben op de verdere bedrijfsvoering of de levering van bestellingen. Er zijn verder geen details gegeven over hoeveel werknemers de ziekte hebben opgelopen. 
Bron: Kitco 

VS: Aldi zet afhaalpunten op via Instacart
Aldi heeft door middel van samenwerking met Instacart afhaalpunten en een bezorgdienst opgezet. Klanten kunnen via shop.aldi.us of de app van Instacart online bestellingen plaatsen, die vervolgens aan huis worden bezorgd of klaar worden gezet om door de klant zelf af te laten halen. Als van de afhaaldiensten gebruik wordt gemaakt, kan de klant zelf een winkel en tijdsvenster kiezen. De afhaalpunten zijn aangegeven met blauwe parkeervakken, waar medewerkers van de supermarkt de boodschappen in de auto van de klant plaatsen. Volgens Aldi is de vraag naar online kanalen zoals afhaaldiensten en thuisbezorging door de pandemie fors toegenomen.
Bron: CorneliusToday

VS: Giant Food introduceert labels voor meer diversiteit en inclusiviteit onder leveranciers
De in Washington D.C. gevestigde lokale supermarktketen Giant Food gaat meer nadruk leggen op producten, die afkomstig zijn etnische en sociale minderheden. De keten laat door middel van speciale labels bij schappen zien dat de betreffende producten afkomstig zijn van bedrijven, die bijvoorbeeld in handen zijn van vrouwen, mensen met een latino-, Aziatische of zwarte achtergrond, LGBT's of veteranen. Meer dan 3.100 producten zullen op deze manier zo'n label krijgen. De producten zijn afkomstig van 218 verschillende leveranciers. Ook zijn de labels online te zien op de site en app van Giant Food.
Bron: PRNewsWire 

VS: Piggly Wiggly-eigenaren nemen winkels over van Southeastern Grocers
Twee zelfstandige eigenaren van Piggly Wiggly-winkels hebben met steun van C&S Wholesale Grocers een overeenkomst gesloten voor de overname van twee winkels. De twee winkels behoren toe aan Southeastern Grocers, vallen beiden onder het merk BI-LO en bevinden zich in South Carolina en Georgia. De overeenkomst is onderdeel van een groter aantal overnames, waarmee Southeastern Grocers zich wil ontdoen van de BI-LO-keten. Op 4 juni maakte Southeastern Grocers al bekend dit met BI-LO van plan te zijn.
Bron: PRNewsWire 

Publicatiedatum: