SweeTango breekt Amerikaanse en Canadese records

SweeTango doet het dit seizoen erg goed op de Amerikaanse en Canadese markt. De vrij nieuwe appelvariëteit staat in de top 3 van meest verkochte appelen. Opmerkelijk is de kwaliteit van de SweeTango dit jaar, die inmiddels een trouwe schare appelfans heeft opgebouwd sinds de appel in 2009 voor het eerst in beperkte hoeveelheden op de markt kwam.

"Het feit dat deze appel met beperkte maar groeiende opbrengsten zoveel vraag heeft, belooft veel goeds voor de toekomst," zegt Roger Pepperl, verkoopleider bij Stemilt Growers. "De eetkwaliteit van deze appel die uit de opslag komt, is dit jaar uitzonderlijk. En onze verkoop bewijst de kwaliteit. We hebben 18% van de verkoop van vorig jaar tot nu toe gerealiseerd," zegt Scott Swindeman van Midwest-regio SweeTango lead Applewood Fresh Growers.

Billboardadvertenties zetten de SweeTango in de schijnwerpers.

Betrokkenheid van de consument
"Dit is de variëteit die dit jaar op voorraad is. De consumenten zijn enthousiaster dan ooit," zegt Austin Fowler van Fowler Farms, die de verkoop van SweeTango in de Oostelijke regio leidt.

Die fruitkwaliteit heeft nieuwe kansen gecreëerd voor retailers. "De vraag van de retail is dit jaar gestegen. Door de uitstekende kwaliteit en de groeiende populariteit van deze appel hebben we nieuwe klanten kunnen aantrekken," aldus John Cushing van New York Apple Sales.

Covid19-verpakking
Om de verkoop dit seizoen te stimuleren, heeft de coöperatie een reeks marketingactiviteiten ingezet. Verpakkers hebben een zakje van drie pond toegevoegd aan het gebruikelijke aanbod van het merk van tweeponders en bulkfruit, voor de consumenten die in het Covidtijdperk minder vaak winkelen maar wel grotere boodschappenkarretjes vullen. De regionale verkoopbalies van het merk hebben samengewerkt met retailpartners om de appel zowel online als in de winkel te laten zien aan het winkelend publiek. "We hebben dit seizoen veel steun gekregen van onze retailers, waardoor SweeTangos in het middelpunt van de belangstelling staat. Deze gecoördineerde push-pull strategie beloont iedereen: telers, retailers en consumenten," aldus Jennifer Parkhill, directeur van Next Big Thing, A Growers' Cooperative.

Een drie-pond zak is toegevoegd aan de gebruikelijke twee-pond zak van het merk.

Breedschalige communicatiestrategie
Om de verkoop in deze ongewone tijd te stimuleren, heeft het merk een breed scala aan activiteiten online, in de lucht en in print uitgevoerd. Een serie YouTube video's "History Bites" hebben meer dan een miljoen kijkers per maand opgeleverd sinds ze begin dit najaar online gingen. Daarnaast verschijnen er billboard advertenties in de belangrijkste verkoopregio’s.

SweeTango is ook voer voor influencers, waaronder Lori Taylor van The Produce Moms, die heeft gesproken over de voordelen van deze appel voor zowel de retailers als de consumenten.

Het merk heeft tevens zijn website SweeTango.com opgefrist, inclusief het toevoegen van een real-time product locator die al 5.000 zoekopdrachten van bezoekers heeft aangewakkerd. Inmiddels is de social media publieksbetrokkenheid met meer dan 60% gestegen ten opzichte van vorig seizoen.

"We hebben een recordoogst en nu ook een recordverkoop hier in Canada. De kwaliteit en de eetervaring van deze variëteit, samen met een verfrissende go-to-market strategie, heeft geleid tot nieuwe retailers en consumenten," zegt Dennis MacPherson van het Canadese Scotian Gold. "We zijn benieuwd waar dit alles toe zal leiden."

Voor meer informatie:
Julia Stewart
Next Big Thing, A Growers’ Cooperative
+1 703 727 8808
jstewart@prclarity.com
www.sweetango.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw ad-blocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw Adblocker.