Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

MSC zet extra schepen in om vracht te verschepen naar landen in Azië

MSC biedt al een paar jaar een speciale dienst aan die Chileense verladers in staat stelt om China op tijd te bereiken voor het Chinese Nieuwjaar, wanneer rode kersen bijzonder populair zijn bij de Chinese consument. Het bedrijf heeft deze dienst in 2020 opnieuw opgestart op 18 november.

Aangezien de export van Chileense kersen voor het seizoen 2020-2021 naar schatting met 36% zal groeien, zoeken exporteurs naar alternatieve markten voor China, zoals Vietnam en andere Zuidoost-Aziatische landen. MSC zet daartoe twee extra schepen in voor week 49 en 51, die verladers meer flexibiliteit geeft, waardoor ze op verschillende dagen kunnen varen in vergelijking met het reguliere schema, en meer mogelijkheden krijgen om hun vracht over te laden naar de buurlanden in Azië.

"Dit jaar vult de MSC daarom de reguliere Cherry Express service aan met een speciaal voor dit doel ingericht schip, MSC Alessia (week 49), dat een directe verbinding met Sjanghai en vervolgens Hongkong biedt, evenals MSC Fiammetta (week 51), die rechtstreeks naar Nansha en vervolgens Hongkong vaart," aldus een woordvoerder van het bedrijf.

MSC’s Orchid service verzorgt verbindingen van Hongkong naar Haiphong in Vietnam, Singapore en Tanjung Pelepas in Maleisië, terwijl MSC's Lang Co Express service verbindingen verzorgt naar Danang en Quinhon in Vietnam.

"Kersen zijn een gevoelig product dat een hoog niveau van expertise in het transport vereist, evenals snelle transittijden om ervoor te zorgen dat het product in goede omstandigheden op de plaats van bestemming aankomt. MSC biedt deze extra ondersteuning aan Chileense exporteurs en helpt hen met een constante stroom van containers, terwijl het ook zorgt voor een meer consistente levering van kersen aan de consument in Azië. De transittijd van Chili naar Hong Kong voor de Cherry Express service bedraagt 23 dagen, vergeleken met de gebruikelijke transittijd van ongeveer 29 dagen tussen deze twee havens."

De wereldwijde bezorgdheid over de verontreiniging van de lading in het kader van de Covid-19-pandemie heeft de belangstelling van Chileense kersenexporteurs voor de invoering van meer veiligheidsmaatregelen in hun toeleveringsketen versterkt, zodat zij voor hun fruitzendingen gebruik kunnen maken van gedesinfecteerde containers. MSC kan deze extra service aanbieden via een koppeling met MEDLOG in Chili.

"Er is een grotere vraag naar verschepingsdiensten voor Chileense kersen vanwege het feit dat de oogst dit jaar aanzienlijk hoger zal zijn dan voorgaande jaren. ASOEX, de vereniging van Chileense fruitexporteurs, schat dat de export de komende jaren meer dan 20.000 containers zal bereiken. De noodzaak voor Chili om te diversifiëren en te voorzien in nieuwe markten zal echter geleidelijk aan toenemen en een van de markten waar exporteurs naar lonken is India."

Op de vraag of er plannen zijn om een speciale expresdienst te beginnen, verklaarde de woordvoerder: "Het is duidelijk dat het volume en de noodzaak van de exporteurs voorwaarden zijn om elke gespecialiseerde expresroute haalbaar te maken. Bij MSC werken we nauw samen met verladers om op maat gemaakte oplossingen te creëren die waar mogelijk aan hun behoeften voldoen."

Voor meer informatie:
MSC
www.msc.com 

Publicatiedatum: