en komt op Fruit Logistica met oplossingen

Rijk Zwaan identificeert vier belangrijke consumententrends

De coronapandemie lijkt met name vier belangrijke consumenten-trends te versterken. Op Asia Fruit Logistica ON 2020 deelt Rijk Zwaan daarom oplossingen die volgens het veredelingsbedrijf inspelen op die trends. 

Consumenten in Azië en wereldwijd maken nieuwe en andere keuzes. Ze kopen hun boodschappen via alternatieve verkoopkanalen als online en thuisbezorgd, ze kiezen bewust voor meer vers en gezond eten en ze koken vaker thuis. Er is ook een duidelijke trend om meer lokaal te kopen, wat de supply chain tussen producenten en consumenten verkort.

Om samen met de hele sector op deze kansen in te spelen, presenteert Rijk Zwaan de volgende oplossingen:

Vertical farming en Salanova Teenleaf
Verse en gezonde sla kan nu efficiënter en dichter bij de consument worden geproduceerd dan ooit tevoren. Signify/Philips Lighting en groenteveredelaar Rijk Zwaan onderzochten de beste combinatie van slasoorten en teeltstrategieën. Het resultaat? Een efficiënte methode voor de productie en verwerking van vers gesneden sla, zoals Salanova Teenleaf.

Op 17 november 2020 presenteren Rijk Zwaan en Signify samen op het Asia Fruit Congress deze oplossing onder de naam ‘Green future: new production models’. De presentatie belicht ook succesvolle lokale initiatieven die duurzame, gezonde en voedselveilige bladgroenten leveren aan de Aziatische markt.

Klik hier voor informatie wanneer Jan Doldersum spreekt tijdens het Asiafruit Congress ON.

'Asian Jewels’ meloenen
Een ander antwoord op de groeiende vraag naar verse en gezonde voeding zijn onze Asian Jewels, een assortiment van drie verschillende hoogwaardige meloenensoorten voor de premiummarkt. De eerste is Golden Emerald, een aantrekkelijke goudkleurige meloen die een zoete smaak combineert met een goede houdbaarheid. Dit zijn beide belangrijke troeven in het online retailkanaal. De tweede is de zijdezachte Silky Pearl met zijn stevige beet en voortreffelijke zoetheid. De derde is Silver Coral, een bekende soort in Azië.

SN!BS snackcategorie
De nieuwe snackcategorie SN!BS speelt in op de groeiende markt voor gezonde tussendoortjes zowel voor thuis als onderweg. Het merk is ontwikkeld op basis van uitgebreide smaaktesten en resultaten van consumentenonderzoek. SN!BS kan retailers en handelaren in Azië inspireren om verdere groei van de snackcategorie te stimuleren en consumenten helpen bij het maken van gezonde keuzes. 

Love my Salad
Thuis koken is een belangrijke trend in coronatijd. Consumenten in Azië en de rest van de wereld hechten meer waarde aan thuis eten. Dat is terug te zien in een sterke stijging van het aantal bezoekers aan ons social-mediaplatform Love my Salad. Consumenten zoeken naar inspiratie en naar nieuwe recepten waarin gezonde groenten de hoofdrol spelen. 

Diversificatie van tomaten
Kleur is een andere manier waarop we consumenten inspireren. Het is een belangrijke overweging voor veredelaars van Rijk Zwaan die nieuwe tomatenrassen ontwikkelen. Aantrekkelijke kleuren stellen ketenpartners in staat premiumproducten aan te bieden die consumenten inspireren en verleiden tot kopen, zowel in de winkel als online.

Sweet Palermo
Bij Rijk Zwaan hebben ze Sweet Palermo, als merk voor zoete puntpaprika’s, verder ontwikkeld. Dankzij nog meer smaak, veelzijdigheid en gemak kunnen thuiskoks met deze uitstekende paprika's een twist geven aan traditionele gerechten. 

Wokkomkommer
Thuis koken wordt nog leuker dankzij het komkommerras Wokcue. Het leent zich uitstekend voor Aziatische wokgerechten.

Voor meer informatie:
Rijk Zwaan
info@rijkzwaan.com
www.rijkzwaan.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven