Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nu ook Apeel avocado's in Nederland, Noorwegen en Zwitserland

Apeel en Nature's Pride breiden na succesvolle resultaten in Duitsland en Denemarken de markt van Apeel avocado’s uit naar Nederland, Noorwegen en Zwitserland. Hiermee intensiveert de samenwerking van de organisaties, die beiden dezelfde visie hebben om voedselverspilling tegen te gaan en een duurzamer voedselsysteem mogelijk te maken in Europa.

In Duitsland en Denemarken zijn Apeel avocado’s al een geruime tijd landelijk verkrijgbaar. Metingen gedurende de pilotfase laten een halvering van voedselverspilling zien in winkels met Apeel avocado's van Nature's Pride. Het verschil per vrachtwagen is 3.900 avocado's, wat gelijk staat aan milieubesparing in de toeleveringsketen van 640 kg CO2 en 720.000 liter water. Dat deze resultaten andere landen doen aansluiten is dan ook geen verrassing voor Nature’s Pride en Apeel. Sinds deze week lopen er pilots in Nederland met Apeel avocado’s bij retailketen Hoogvliet onder het merk Eat Me. Ook in Noorwegen zijn pilots inmiddels van kracht gegaan. In Zwitserland zijn momenteel drie retailketens in de pilotfase.

“Om de uitbreiding te faciliteren verhogen we onze capaciteit om Apeel aan te brengen. We werken intensief samen met Apeel om het Apeelproces op te schalen en zo steeds meer klanten te kunnen leveren en op nog grotere schaal voedselverspilling tegen te gaan. Tevens zijn we bezig het assortiment met Apeel te verbreden. We hopen begin 2021 met de mango te kunnen starten. Op deze manier willen we steeds meer consumenten in Europa kennis laten maken met onze producten met Apeel,” vertelt Adriëlle Dankier, Chief Commercial Officer van Nature's Pride.

“Het doet ons goed te zien dat steeds meer retailers in Europa de voordelen van Apeel-producten ervaren. Met Apeel verminderen retailers de voedselverspilling in winkels en bij consumenten thuis drastisch, terwijl ze de verkoop laten groeien en de planeet helpen. Dat is iets dat we alleen kunnen bereiken met innovatieve partners zoals Nature's Pride en we zijn verheugd samen onze impact uit te breiden'', aldus James Rogers, CEO en oprichter van Apeel.

De plantaardige bescherming van Apeel helpt om het vocht in de vrucht langer vast te houden en zuurstof in het fruit voor een langere periode te verminderen. Hierdoor blijft de kwaliteit langer op niveau en vertraagt het bederf van een product. De innovatieve technologie helpt telers, leveranciers en retailers om de kwaliteit van hun producten te verbeteren en de houdbaarheid te verlengen. Het beperkt voedselverspilling van de teler tot het winkelschap en de keukentafel.

Europa bereikt jaarlijks 88 miljoen ton aan voedselverspilling, met bijbehorende kosten geschat op 143 miljard euro. In Nederland bijvoorbeeld verspillen huishoudens gemiddeld 34,3 kilogram eten per persoon per jaar aan vast voedsel. Voor heel Nederland komt de verspilling van consumenten daarmee op 589 miljoen kilogram vast voedsel per jaar.

Voor meer informatie:
Nature's Pride
Honderdland 611
2676LV Maasdijk, Holland 
T: +31174532013
www.naturespride.nl  

Apeel Sciences
www.apeelsciences.com  

 



 

Publicatiedatum: