RetailSonar gaat partnership aan met Franse Geocible

"Supermarkten krijgen kans om tot 90% accuraat de omzet per locatie te voorspellen"

"De Belgisch-Nederlandse geomarketing scale-up RetailSonar is goed op weg om een Europese speler te worden. Dankzij een nieuw partnership met Geocible krijgen nu ook Franse retailers de mogelijkheid om tot 90% accuraat de omzet van elke locatie te voorspellen", aldus het bedrijf. 



RetailSonar helpt ondertussen meer dan 200 Europese retailers en dienstverlenende bedrijven met het nemen van locatiebeslissingen. Klanten krijgen dankzij een uniek cloud platform datagedreven antwoorden op tal van geografische vraagstukken. Welke locaties kan ik beter sluiten? Waar liggen ideale nieuwe locaties? Hoe goed presteren mijn locaties? En hoe efficiënt is mijn lokale marketing?



Benelux
"RetailSonar is een van de snelst groeiende tech start-ups van de Lage Landen en is dankzij bekende klanten als BNP Paribas Fortis, Action, JBC, Decathlon, Media Markt & McDonald’s marktleider in de Benelux", zegt RetailSonar. 

“Daarnaast hebben we ook heel wat tevreden Franse klanten”, verduidelijkt CEO Dieter Debels. “Om die markt nog beter te bedienen, zochten we een betrouwbare lokale partner. De keuze viel op Geocible, een geomarketingspeler uit Parijs met een ijzersterke technische kwaliteit.”

“Samenwerken met lokale spelers is een essentieel deel van onze groeistrategie. Zij kennen de markt & beschikken over strategische consultants. Wij voegen daar een A.I-platform aan toe dat in staat is om klantgedrag tot 90% accuraat te voorspellen. Een onmisbare troef in een steeds sneller evoluerend winkellandschap.”



Verdere internationale expansie Met de financiële steun van schoenenretailer Wouter Torfs & zijn familie wil de organisatie nu verder uitbreiden in Europa. RetailSonar is volgens Debels klaar voor nog meer internationale expansie. “De afgelopen twee jaar lag de focus op het schaalbaar maken van onze oplossing. De komende drie tot vijf jaar willen we in heel Europa onze naam vestigen en een belangrijke speler worden. De huidige economische crisis bewijst dat de nood aan datagedreven strategische netwerkoptimalisatie groter is dan ooit tevoren. Beslissingen objectief onderbouwen is in deze onzekere tijden een echte must.”

Voor meer informatie:
Pieter-Jan De Smet
RetailSonar
Ottergemsesteenweg-Zuid 808
9000 Gent, Belgium
+32 (0)9277 77 63
pieter-jan.desmet@retailsonar.com 
www.retailsonar.com  


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven