Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Column Elena Malkova, Confidenca Coaching

"Betrokkenheid begint bij de juiste communicatie"

Vorige week sprak ik met een directeur van een grote organisatie over hoe het met zijn mensen en met hem gaat in deze situatie. En hoewel hij heel positief was over hoe zijn team de veranderingen en ongewone omstandigheden aanpakt, sprak hij ook over zijn nieuwe uitdaging: extra aandacht voor betrokkenheid binnen de groep. Ik denk dat hij niet de enige is die voor deze uitdaging nu staat, aldus Elena Malkova van Confidenca Coaching in deze column. 

 
Wat kunnen we daar aan doen? Ik ben er van overtuigd dat betrokkenheid begint met de juiste communicatie. Communiceren is in verbinding met elkaar staan. Er is niets belangrijker dan dat .Vooral nu. Vooral voor mensen die (gedeeltelijk) thuis werken of juist voor de mensen die elke dag weer naar kantoor komen terwijl het aantal besmettingen nog steeds groeit.  

Om er voor te zorgen dat al deze mensen betrokken blijven, is in verbinding staan met elkaar, met de doelstellingen van het bedrijf van cruciaal belang. En dat kan alleen gerealiseerd worden door juiste communicatie van de leidinggevenden. 

Zelfs toen we allemaal samen in één kantoor werkten (lijkt wel jaren geleden) bleek uit onderzoek van Gallup dat 74% van de medewerkers het gevoel had dat ze belangrijke informatie op het werk misten. Wat voor percentage zou het nu zijn? 

Dus het eerste wat de managers vandaag kunnen doen is het zorgen dat ze informatie delen! 

Maar het is natuurlijk meer. Volgens Jim Rohn: “Als je alleen maar communiceert, kun je je redden. Maar als je vakkundig communiceert, kun je wonderen verrichten”. 

Hier zijn nog een paar tips voor betere communicatie:
1. Let op HOE je spreekt . De intonatie was altijd al 38% van succes van elke boodschap , vandaag is die nog belangrijker geworden.
2. Wees geduldig. Vooral nu met vertraagde communicatiewissel kan het een extra uitdaging zijn.
3. Luister om te begrijpen! Alleen als je ander begrijpt is er een sprake van verbinding. 

Deze kleine aanpassingen reduceren de uitdagingen van vandaag en zorgen voor een groot verschil!  

Voor meer informatie:
Elena Malkova
Confidenca Coaching
elenaconfidenca@gmail.com  

Publicatiedatum: