Arco van de Klundert, Aartsen:

"Goede start met Peruaanse blauwe bessen onder Grandezza-merk"

Tholen - Bij Aartsen zijn de eerste blauwe bessen uit Peru onder het Grandezza-merk gearriveerd. "De blauwe bessen kenmerken zich door hun mooie stevige grove bessen, altijd 16mm+, ze worden speciaal met de hand geoogst en verpakt waardoor ze hun mooie bloom behouden. Verpakt onder Grandezza met zijn frisse uitstraling zorgt het voor een fantastisch geheel waarvoor klanten kiezen voor de kwaliteit en consistentie op een hoog niveau. Tot januari verwachten we wekelijkse binnenkomsten. De vooruitzichten voor het seizoen zijn goed. We verwachten dan ook mooie volumes en tot nu toe is de markt ook prima", vertelt Arco van de Klundert.

"In Peru komt steeds meer nieuwe aanplant in productie, maar dat leidt vooralsnog niet tot verzadiging van de markt. Er is nog steeds veel uitbreiding in het blauwe bessenareaal, vaak met nieuwe variëteiten met een betere hardheid, smaak en maat en dat speelt goed in op de wens van de consument. Deze ontwikkeling dwingt zowel onze partners in Peru als ook ons ervoor om te zorgen dat de handel die we doen perfect in orde is, we bijblijven met nieuwe variëteiten en dat we samen de juiste merk strategie hebben om de beste resultaten te realiseren", aldus de importeur. "De reputatie van Grandezza in zowel de Benelux als Azië helpt hier enorm aan mee. Klanten vertrouwen het merk volledig waardoor het merk vaak de eerste keus is. In een goede markt is dat belangrijk, maar ook in een mindere markt is dat echt een meerwaarde."

"Hier in Europa groeit de afzet van blauwe bessen, maar in Azië geldt dat des te meer. Daar vraagt iedereen naar onze oranje doos. Blauwe bessen zijn daar een van de hardst groeiende items ", aldus Arco. Aartsen startte in 2016 met haar merk Grandezza. Alle Grandezza producten worden door Aartsen rechtstreeks geïmporteerd uit Zuid-Amerika en Australië, waar Aartsen samenwerkt met de beste telers. "De producten van Grandezza zijn met liefde en passie verbouwd. En dat proef je! Het is een merk waar Aartsen echt trots op is. De vraag naar het merk neemt door de juiste strategie dan ook steeds maar weer toe."

"We zijn continu op zoek naar afladers die passen bij ons kwalitatieve merk en breiden daardoor het productpakket nog jaarlijks uit. In de afgelopen jaren hebben onder meer druiven en granaatappels het merk Grandezza sterk vertegenwoordigd. Tegenwoordig zijn ook physalis, passiefruit, limes, citroenen, mandarijnen en dus ook blauwe bessen verpakt onder Grandezza. Vanuit Chili worden de kersen de nieuwste telg in de Grandezza familie en zullen de eerste binnenkomsten in november in de Aziatische markten te zien zijn. In Azië heeft Grandezza inmiddels een zeer sterke reputatie opgebouwd en doordat het twaalf maanden per jaar in de markt is geeft het onze klanten een sterke basis kwaliteit en samen met onze afladers zijn we in staat om in het hoogste segment van de markt te opereren. En dat is ook ons doel met het merk!"

Eind oktober worden ook weer de eerste Grandezza-druiven uit Peru verwacht, van de wit pitloze variëteit Sweet Globe. "Peru heeft dit jaar 15% meer druiven en de verwachtingen, vooral voor de witte pitloze druiven zijn goed. Wij zien dat nieuwe variëteiten als Sweet Globe, maar ook Autumn Crisp, echt een succesnummer zijn de afgelopen jaren. We zijn hier nu al een aantal jaren mee actief en de rassen worden steeds wijder bekend, ook bij de groenteboer om de hoek. Met hun bite en sappigheid bieden deze variëteiten echt iets extra's! Deze premium producten gecombineerd met het merk zorgen voor een absolute toplijn onder de druiven."

Voor meer informatie:
Arco van de Klundert
Aartsen
T: +31 (0)76 - 52 48 162
arco.van.de.klundert@aartsen.com   
www.aartsen.com


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven