Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Filefruit-campagne vandaag officieel afgesloten

De Filefruit-campagne 2020 wordt vandaag, op de Nationale Groente- en Fruitdag, officieel afgesloten, meldt NFO. Dit gebeurt met de lancering van een speciale video, waarin NFO-voorzitter Gerard van den Anker en Arnoud Broekhuis van de ANWB spreken over het teruggelopen aantal files in ons land. Ook overhandigt de NFO een kist appels aan de Manager ANWB Verkeersinformatie.

De opnames vonden afgelopen maandag plaats, op het hoofdkantoor van de ANWB in Den Haag. Gerard van den Anker overhandigde een doos Maribelle-appels aan Arnoud Broekhuis en ging met hem in gesprek over de actuele filesituatie in ons land. Die is door corona drastisch veranderd: er staat vandaag de dag maar liefst negentig procent minder files dan in het ‘pre-corona-tijdperk’.
De term ‘filefruit’ is hierdoor wat minder relevant, maar beide heren kwamen tot de conclusie dat er desondanks volop ‘fruit-eet-momenten’ blijven bestaan. Ook als mensen thuiswerken passen appels prima in het dagschema.

Filefruit-campagne 2020
De video vormt de digitale afsluiting van de Filefruit-campagne 2020. De oogstcampagne, die liep van week 39 tot en met 42, kende vanwege de corona-situatie een andere insteek dan vorig jaar. De boodschap was: ‘Wat er ook verandert…je fruit blijft’. Fruit is nog steeds lekker in de file, maar ook op andere momenten en in andere situaties. Bijvoorbeeld als mensen thuiswerken en even pauze willen nemen.
Een radiospot vormde het hart van de campagne, die de NFO ontwikkelde samen met de partners van FRUITVOORUIT.NL en het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF, www.nagf.nl). Deze werd gedurende twee weken uitgezonden op Qmusic. Ook waren er online de nodige activiteiten. Zo werd een animatie verspreid via de social media-kanalen van de Fruitigste. Daarnaast bood de speciale website www.filefruit.nl  de nodige informatie.

Bron: NFO

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer