Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Enzo Cassaro: “We draaien het dubbele van mijn meest positieve prognose”

Nieuwe Vershal Boontjes ontvangt na 7 maanden al 100.000ste klant

Tholen – Enzo Cassaro heeft als AGF-specialist al veel ervaring, maar het succes van zijn eigen winkel verbaast hem. “Ik had verwacht dat het goed ging lopen maar dat we het dubbele zouden draaien van de meest positieve prognose had ik nooit durven dromen”, vertelt Enzo. “We zijn nu 7 maanden open en de besteding is boven een tientje. Een paar weken terug hadden we al één miljoen omzet en dat is niet alledaags voor een startende groentewinkel. En dat alles zonder een cent uit te geven aan advertenties.”

Begin maart betrok hij een pand in een leeggelopen straatje in Wijchen. Pluspunt was dat er voldoende parkeergelegenheid voor de deur was. De winkel heeft een marktachtige setting. De producten liggen los in de stellingen en gele kaartjes geven de prijzen aan. In die eenvoud zit meteen ook de kracht. “Daardoor ben je geloofwaardig dat je goedkoop bent. Mijn ervaring is dat in winkels met een luxe interieur de mensen over het algemeen de aanbiedingen meenemen en de rest laten liggen. Klanten nemen nu ook alles mee, die voordelige zak aardappels maar ook de honing tomaatjes, luxe knoflook, artisjokken die duur zijn maar ook een goedkope groente als knolraap. Omdat je zo’n groot klantenaantal hebt, gaat het niet meer per kooltje maar kun je echt handel wegzetten. Ik heb nog nooit zoveel onbewerkte AGF verkocht als in deze winkel.”

Enzo werkte lange tijd voor Postuma AGF en is nu klant bij de groothandel. “Ik ben tot niets verplicht maar Postuma is de laatste jaren ook erg gegroeid en hebben een heel uitgebreid aanbod wat het voor mij heel interessant maakt.” In het bewerkt assortiment maakt Vershal Boontjes zelf salades en maaltijdsalades. De kant-en-klaar maaltijden koopt de Vershal in.

Enthousiasme
Hoewel de Vershal niet adverteert, maken ze wel gebruik van social media. “Het klinkt gek maar ik wilde rustig beginnen omdat ik met een heel nieuw team startte dat nog ingewerkt moest worden. Ik post wel frequent berichten en informatieve vlogs op Facebook. Zo kun je interessant blijven. Ik krijg er veel reacties op terug, zeker op de vlogs. Die vinden mensen informatief en deze stralen ook een bepaald enthousiasme uit.”

Meer dan groenten en fruit
Vershal Boontjes is meer geworden dan een groentewinkel alleen. Er wordt ook brood en vlees aangeboden. “Maar dat is ook iets wat klanten zeer op prijs stellen, want ze kunnen nu alles onder één dak krijgen. Ik startte met de verbreding omdat ik de ruimte in eerste instantie nogal groot vond voor een groentewinkel. Nu merk ik dat ik stagneer in de ruimte en zou wel dubbel zo groot willen zijn”, besluit Enzo.

Klik hier voor een artikel over de vliegende start van Vershal Boontjes

Voor meer informatie
Enzo Cassaro
Vershal Boontjes
Tunnelweg 52 
Wijchen
T: 06-21345181
@Vershal Boontjes