Carrefour heeft al meer dan 1.100 ton plastic van zijn eigen merk verwijderd

Carrefour, dat als doel heeft om tegen 2025 100% recycleerbare, herbruikbare of composteerbare verpakkingen te hebben, is er sinds 2019 in geslaagd om meer dan 1.100 ton plastic te verwijderen uit 440 referenties van zijn eigen merk.

Dit jaar promoot de Franse keten zijn ambitieuze project om het aantal plastic verpakkingen te verminderen met de campagne 'Le Défi Zéro Plastique' (‘De Plastic Zero Challenge’), die onder andere bestaat uit het verwijderen van 200 ton plastic per jaar uit verse groenten- en fruitverpakkingen. Volgens Carrefour zullen tegen het einde van het jaar bijna alle verse groenten en fruit van Carrefour Bio plasticvrij worden verkocht.

Daarnaast heeft Carrefour zich tot doel gesteld om tegen 2022 verpakkingen voor water, sappen en frisdranken te produceren met 50% gerecycled plastic. Bovendien zal tegen het einde van het jaar 80% van de producten van Carrefour Bio voorzien zijn van recycleerbare verpakkingen. Het is het eerste retailmerk dat een 100% gerecycleerde plastic fles aanbiedt voor zijn nieuwe gamma biologische vruchtennectar zonder toegevoegde suiker, dat sinds 1 juni 2020 op de markt is.

"Geconfronteerd met de klimaatcrisis kiest de Carrefour-groep ervoor om de strijd tegen plastic verpakkingen te intensiveren. De hele groep innoveert om alternatieven te implementeren en de milieu-impact van haar producten te verminderen," aldus de keten in een persbericht.

Bron: financialfood.es


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven