Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Cornelissen, Peter Appel en Simon Loos bundelen krachten voor ontwikkeling innovatieve routeplanner

Logistieke dienstverleners Cornelissen Groep, Peter Appel Transport en Simon Loos gaan samen een innovatief, geautomatiseerd en geheel op algoritmen gebaseerd systeem voor resource- en routeplanning ontwikkelen. 

(v.l.n.r.) Steven De Schrijver (Conundra), Martin Knol (Simon Loos), An De Wispelaere (Conundra), Mark van der Drift (Cornelissen Groep), Simon Loos (Simon Loos), Peter Appel (Peter Appel Transport).

In dat systeem worden chauffeurs en trucks op de meest optimale manier ingepland op beschikbare orders. Wet- en regelgeving, eisen en wensen van de klant, etc. worden automatisch in dit systeem geïntegreerd. Softwareleverancier Conundra gaat daarbij helpen. 

Martin Knol, financieel directeur van Simon Loos en woordvoerder van het samenwerkingsproject legt uit waarom de drie bedrijven gaan samenwerken. "We zien alle drie dat het landschap waarin je als logistiek dienstverlener opereert het afgelopen decennium enorm is verschoven. Alleen al de beschikbaarheid van chauffeurs is een dagelijks vraagstuk geworden, waarbij de chauffeurs hun werk - terecht - veel meer willen kunnen afstemmen op hun persoonlijke leven. Met de grote keus aan werkgevers is het inmiddels van vitaal belang om ervoor te zorgen dat onze mensen blij en tevreden aan het werk kunnen. Als je dat plaatst tegen o.a. een decor van steeds intensievere wet- en regelgeving en flink veranderende klantbehoeften, dan is het duidelijk dat je als onderneming significante stappen moet zetten als je de hoge mate van flexibiliteit en toegevoegde waarde wil blijven leveren die men van je gewend is.” 

De echte winst zit volgens Martin in de optimale schaalvergroting. "Met de nieuwe planoplossing is het vergroten van het rendement straks echter niet meer dan het invoeren van de juiste factoren en restricties. Het bepalen van de optimale beladingsgraad en te rijden routes is dan nog slechts een druk op de knop. Dat geldt overigens ook voor mogelijk nieuwe opdrachtgevers: we kunnen straks heel eenvoudig voor een potentiële klant doorrekenen waar er winst te behalen valt in hun logistiek. Welke werkwijze en planningen voor hen specifiek het meest concurrerende voordeel bieden." 

De vier partijen willen het plansysteem binnen twee jaar ontwikkeld hebben en uitrollen. 

Bron: Cornelissen Groep, Peter Appel Transport, Simon Loos

Publicatiedatum: