Landwaart Culinair lanceert vernieuwde website, geen webshop

“Onze focus ligt op de verkoop in de winkel”

Tholen - Veel ondernemers zetten in op online verkopen. E-commerce is een groeimarkt, zeker nu een deel van de consumenten winkels en contacten probeert te vermijden wegens corona. Trendsetter in de detailhandel Landwaart Culinair investeert voorlopig niet in e-commerce. Na de zomervakantie lanceerden ze een vernieuwde website, maar deze bevat geen webshop.

“Onze focus ligt op de verkoop in de winkel en de verkoop aan het derde kanaal (catering en horeca). Vers moet een beleving blijven. Door wekelijks te vernieuwen op het gebied van kant- en-klaar kunnen wij onze klanten blijven verassen. Wij merken nog steeds dat de klant hierdoor steeds meer meeneemt. Door de drukte kunnen wij ook geen goede invulling geven aan e-commerce”, vertelt Eelco Landwaart.

In culinaire ontwikkelingen loopt Landwaart Culinair voorop, ook in uitstraling van de producten én het merkt Landwaart Culinair. Eelco: “Mijn vader Wim Landwaart opende in 1987 de deuren van Landwaart Culinair en sindsdien is er ontzettend veel veranderd. Onze winkel werd in 2017 ingrijpend verbouwd waarbij er onder meer een patisserie en brood afdeling werd toegevoegd. Het team is toen ook flink uitgebreid. Tegenwoordig bieden we onze klanten een heel breed assortiment aan producten. We zijn continu op zoek naar verbetering en vernieuwing. Dat geldt voor onze producten, maar ook voor onze verpakkingen, sociale mediakanalen en website. Onze oude website was wel weer aan vernieuwing toe.”

Voor de lancering van de nieuwe website maakte Landwaart Culinair ook een nieuwe bedrijfsvideo

Instagram en Facebook lijken tegenwoordig voor detaillisten de belangrijkste kanalen om consumenten te informeren en te verleiden. Deze zijn gemakkelijker bij te houden dan een website en veel hebben dan ook afscheid genomen van een eigen website. Landwaart Culinair kiest voor én én: social media plus website. “Al meer dan 3600 mensen volgen onze Facebook-pagina en zo'n 2250 mensen volgens ons op Instagram. Dat is een heleboel, maar niet iedereen heeft een Facebook- of Instagramaccount. Wij willen graag bereikbaar zijn voor al onze huidige klanten en nieuwe klanten die nieuwsgierig zijn naar ons nieuws en onze (nieuwe) producten”, vertelt Eelco Landwaart.

Corona mag dan geen aanleiding zijn om een webshop te starten, het heeft wel effect op Landwaart Culinair. “Toen op 15 maart jl. duidelijk werd dat alle horecazaken moesten sluiten, hebben wij een unieke samenwerking bedacht met sterrenrestaurant De Nederlanden in Vreeland. Het team van De Nederlanden bereidde opwarmmaaltijden op sterrenniveau. In een deel van onze toonbank presenteerden wij die voor- en hoofdgerechten. Chef-kok Wilco Berends kon op die manier bijvoorbeeld nog steeds de vis afnemen bij zijn visleverancier en vervolgens met zijn mooie, verse spullen onze klanten blij maken. Voor Landwaart Culinair was het leuk om weer nieuwe klanten te mogen verwelkomen.”

Of de drukbezochte kerstproeverij die traditioneel in het laatste weekend van november gehouden wordt, is nog de vraag. “De kerstproeverij is inmiddels een begrip in Maartensdijk en omstreken. Het zou jammer zijn als de proeverij niet door kan gaan, maar uiteraard staat de gezondheid van onze klanten en onze medewerkers voorop”, besluit Eelco.

Klik hier voor een fotoreportage die Corline Boekhout afgelopen zomer maakte bij Landwaart Culinair. 

Voor meer informatie:
Eelco Landwaart
Landwaart Culinair
Maertensplein 21a
3738 GM Maartensdijk
www.landwaartculinair.nl  
info@agf-landwaart.nl 
T: 0346-211330

 


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven