Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Britse transporteurs willen post-Brexit douane-inklaring veranderen

De UK Freight Transport Association heeft opgeroepen tot het sluiten van een "safety and security"-overeenkomst, waardoor de noodzaak van post-Brexit import- en exportaangiften tussen Groot-Brittannië en Noord-Ierland worden weggenomen. Het "substantieel" tekort aan douane-expediteurs in het Verenigd Koninkrijk moet ook dringend worden aangepakt vóór het einde van de Brexit-overgangsperiode, aldus de verladers.

De Noord-Ierse bedrijven worden geconfronteerd met extra druk als gevolg van de formaliteiten in verband met het Ierse grensprotocol waarmee andere Britse bedrijven in Groot-Brittannië niet te maken zullen krijgen, volgens de FTA. Het FTA: "Logistiek is een flexibele sector die snel kan reageren op veranderende omstandigheden, nieuwe risico's en kansen, maar om dat te kunnen doen moet de sector vooraf op de hoogte worden gesteld van de geplande veranderingen."

Aan beide zijden van de Ierse Zee moeten bedrijven en logistieke dienstverleners tijdig duidelijkheid hebben over operationele eisen en nieuwe processen, zodat ze genoeg tijd hebben om deze te implementeren."

Handelsbevorderende maatregelen helpen om extra eisen en bureaucratische rompslomp voor handelaren en hun logistieke dienstverleners te verminderen, terwijl het Verenigd Koninkrijk zich buiten de Europese interne markt en de douane-unie bevindt.

Bron: Afloat.ie

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer