Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Geoffrey Delbaere, Warnez Potatoes

"Inzetten op innovatie is een goede manier om de aardappel weer op de kaart te zetten"

Tholen – De populariteit van de aardappel neemt al geruime tijd af. Zonde, vindt Geoffrey Delbaere van Warnez. “Het is zo’n veelzijdig, duurzaam en gezond product, dat het als superfood kan worden gezien. Om die redenen is het dus belangrijk dat we het zeker niet verloren laten gaan. Om de aardappel weer wat sexyer en populairder te maken, zetten we de laatste jaren groot in op gemaksproducten, maar daarbij willen we dat het kernproduct, de aardappel, blijft.”


Charlotte Warnez en Geoffrey Delbaere op de Fruit Logistica 2020

“De trend naar convenience zet onveranderd door. Het is voor ons belangrijk om onze producten daarop aan te passen, maar ook om het volume gewassen onbewerkte aardappelen te behouden. Alle convenienceproducten zijn gericht op de consument. We hebben reeds een pureepakket geïntroduceerd, waarmee de consument op een makkelijke manier een bijzondere aardappelpuree kan maken. Daarnaast hebben we ook 100% voorgekookte aardappelen (met of zonder kruiden) geïntroduceerd die de klant in de pan, oven en microgolfoven kan klaarmaken Deze producten maken het voor de consument meer ‘conveniënt’ om aardappelen te eten”, aldus Geoffrey.


Pootgoedaardappelen worden verkocht in tuincentra 

Naast de convenienceproducten heeft Warnez Potatoes nog een nieuw product toegevoegd aan haar gamma: pootaardappelen voor de hobbyboer. “Normaal zetten we de pootaardappelen af aan de telers, maar nu hebben we ook kleinverpakkingen voor de hobbyboer”, vervolgt Delbaere. “Naast de productinnovaties zetten we de laatste jaren ook veel in op verpakkingen. De verpakkingen van ons eigen merk Warnez, die voornamelijk bij groothandelaren te vinden zijn, worden binnenkort van bioplastic gemaakt. Tevens hebben we nu ook een verpakking, voor verticale machines, van bijna 100 procent papier op rol. Hoewel het overschakelen naar duurzame verpakkingsmaterialen niet altijd gemakkelijk is, merken we dat onze klanten er met de juiste communicatie zeker klaar zijn voor de overstap.”


Semoulin 1kg en verpakking van +95% papier en daardoor bioafbreekbaar


100% voorgekookte aardappelen via pasteurisatie

Voor meer informatie:
Geoffrey Delbaere
Warnez Potatoes
Marialoopsesteenweg 2L
B-8700 – Tielt - België
T: +32 051 400812
info@warnezpotatoes.be     
www.warnezpotatoes.be