Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Tokita brengt Fioretto bloemkool op de markt

Een interessant gewas, gewaardeerd om zijn toepassingsmogelijkheden, uiterlijk en smaak. Dat zijn de kernwoorden die het Italiaanse Tokita gebruikt voor haar nieuwe Fioretto bloemkool.

Het hoofdkantoor van Tokita Italia in Forlì

"Onze groep houdt zich voornamelijk bezig met kool (bloemkool, broccoli), cherrytomaten, vleestomaten en lente-ui. Fioretto is een van onze toonaangevende gewassen: in Groot-Brittannië wordt het gedistribueerd onder het handelsmerk 'Biancoli' bij het warenhuis Mark en Spencer's en het is ook te vinden in Zweden. Het is een bloemkoolras dat lange stelen heeft die gemakkelijk los te maken zijn en het heeft een zachte textuur en een zoetere smaak dan de traditionele bloemkool", legt directeur Gregorio Padula uit.

Fioretto is een uitstekende bloemkool voor het kant-en-klare segment. De roosjes worden gewassen en verpakt en zijn praktisch klaar voor gebruik. Ze zijn ideaal om te blancheren zodat alle eigenschappen behouden blijven.

"We hebben onlangs het ONP-project gepromoot om de kennis met betrekking tot Japanse groenten (oishii) op de internationale markt te verspreiden. Het initiatief werd geïntroduceerd door Tokita, een zaadbedrijf dat al meer dan 100 jaar groenten verbetert en aanpast aan klimaten en bodems over de hele wereld."

Een overzicht van de voornaamste gewassen van Tokita

Dit project is gericht op het promoten van vier typisch Japanse gewassen: Negi (Japanse ui), Sweet Kabù (zoete raap), Zuccurì (kastanjepompoen) en Shishimai (Japanse pepers). Het doel is om Italianen te laten experimenteren met nieuwe smaken en de doelgroep is de horeca. Het project is al in een vergevorderd stadium en de samenwerking met een high-end Japans restaurant in Italië is al aan de gang.

Tokita Sementi Italia is de toonaangevende Tokita-vestiging in Europa. Het is gevestigd in Forlì en werkt via distributeurs in Italië en Europa. Experimentele activiteiten worden zowel in Forlì als op Sicilië uitgevoerd. De producten van Tokita Japan zijn over de hele wereld beschikbaar, terwijl de referentiemarkten voor Tokita Italia zich beperken tot Italië, Spanje, Duitsland, Engeland en Noord-Afrika.

"We hebben de GSPP-certificering (Good Seed and Plant Practice) voor tomaten. Het is een standaard die wordt toegepast op tomatenzaden en -planten met als doel besmetting van verschillende ziekteverwekkers te voorkomen."

Tokita Sementi werd in 1917 opgericht door Taisuke Tokita en is een van de meest toonaangevende zaadbedrijven ter wereld. Het bedrijf is aanwezig tijdens Fruit Logistica in hal 1.2 stand C03.
 
"We richten ons op het identificeren van rassen die resistent en tolerant zijn voor de belangrijkste ziekten, zodat we geen gebruik hoeven maken van bestrijdingsmiddelen", concludeert de directeur.
 

Voor meer informatie:
Tokita Sementi Italia  
Via Minarda, 24
47122 Forlì (FC) – Italië
Tel.: +39 0543 756143
Email: info@tokitasementi.it
Web: www.tokitasementi.it / www.tokitaseed.co.jp