Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

AGF-speciaalzaken zijn trouw aan hun leveranciers

Tholen – De relatie tussen AGF-speciaalzaken en hun leveranciers is hecht en beperkt. 42 Procent van de AGF-speciaalzaken heeft tussen de 1 en 5 verschillende regelmatige leveranciers van handelsproducten. 19 Procent van de AGF-speciaalzaken heeft 10 of meer leveranciers. Definitief afscheid nemen van een leverancier komt niet veel voor. Dat blijkt uit onderzoek door Marktdata.nl. Gemiddeld hebben de ondervraagde ondernemers het afgelopen jaar van 0,15 regelmatige leveranciers afscheid genomen wat neerkomt op 2,7 procent van de relaties met regelmatige leveranciers.

Gemiddeld aantal leveranciers van een AGF-speciaalzaak, bron: Marketingrapport AGF-speciaalzaken 2019

Het belangrijkste criterium voor de selectie van een leverancier is de versheid van de producten en in mindere mate de levertijd / het op tijd leveren en de prijs/kwaliteit verhouding. Totaal noemden de ondervraagden 27 verschillende productleveranciers, waarbij full-service groothandels Postuma, Willem Dijk en Gebrs van Aarle het vaakst werden genoemd. In het marketingonderzoek zijn ook toeleveranciers van verpakkingen, winkelinrichting, kassa- en technische systemen (machines) en kruiden onderzocht.

De meeste ondernemers zijn tevreden over de manieren waarop ze kunnen bestellen. Telefonische bestellingen zijn het gebruikelijkst, e-mail wordt ook vaak gebruikt. Daarnaast wordt er ook regelmatig besteld via internet/extranet of via zelfbediening bij een groothandel. 4 Procent van de ondervraagde ondernemers bestelt via een App op smartphone of tablet.

Klik hier om het Marketingrapport AGF-speciaalzaken 2019 te bestellen.

Voor meer informatie:
Van Es Marketing Services - Marktdata.nl
Willem de Clercqstraat 53
7604 AR  Almelo
T: 0546 45 66 62
info@marktdata.nl
www.marktdata.nl